Tuesday, September 23, 2014

WEEK 35

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN MINGGU 35
Tarikh/Hari: 01 September 2014 / Isnin
Subjek:
Matematik
Kelas:
2M
Tempoh:
12:50 - 13:25
Topik:

Objektif Pembelajaran: 
CUTI UMUM (HARI KEMERDEKAAN)
Hasil Pembelajaran:

Nilai Murni:

Alat Bantuan Mengajar:

Aktiviti:

Refleksi:


Subjek:
Matematik
Kelas:
2B
Tempoh:
14:25 - 15:10
Topik:

Objektif Pembelajaran: 
CUTI UMUM (HARI KEMERDEKAAN)
Hasil Pembelajaran:

Nilai Murni:

Alat Bantuan Mengajar:

Aktiviti:

Refleksi:


Subjek:
Matematik
Kelas:
3D
Tempoh:
15:25 - 16:00
Topik:

Objektif Pembelajaran: 
CUTI UMUM (HARI KEMERDEKAAN)
Hasil Pembelajaran:

Nilai Murni:

Alat Bantuan Mengajar:

Aktiviti:

Refleksi:


Subjek:
Matematik
Kelas:
3H
Tempoh:
16:00 - 17:10
Topik:

Objektif Pembelajaran: 
CUTI UMUM (HARI KEMERDEKAAN)
Hasil Pembelajaran:

Nilai Murni:

Alat Bantuan Mengajar:

Aktiviti:

Refleksi:


Tarikh/hari: 02 September 2014 / Selasa
Subjek:
Matematik
Kelas:
2M
Tempoh:
15:25 - 16:35
Topik:
10. BULATAN
Objektif Pembelajaran: 
10.4 Memahami dan menggunakan konsep luas bulatan untuk menyelesaikan masalah.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Menerbitkan rumus luas bulatan.
      ii.            Menentukan luas bulatan apabila diberi:
a.       jejari
b.      diameter
    iii.            Menentukan:
a.       jejari
b.      diameter
apabila diberi luas bulatan.
    iv.            Menentukan luas bulatan apabila diberi lilitan dan begitu juga sebaliknya.
      v.            Menyelesaikan masalah yang melibatkan luas bulatan.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:
Para pelajar memberi respon yang baik.

Subjek:
Matematik
Kelas:
2B
Tempoh:
17:10 - 18:20
Topik:
10. BULATAN
Objektif Pembelajaran: 
10.4 Memahami dan menggunakan konsep luas bulatan untuk menyelesaikan masalah.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Menerbitkan rumus luas bulatan.
      ii.            Menentukan luas bulatan apabila diberi:
a.       jejari
b.      diameter
    iii.            Menentukan:
a.       jejari
b.      diameter
            apabila diberi luas bulatan.
    iv.            Menentukan luas bulatan apabila diberi lilitan dan begitu juga sebaliknya.
      v.            Menyelesaikan masalah yang melibatkan luas bulatan.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:
Para pelajar memberi respon yang baik.


Tarikh/Hari: 03 September 2014 / Rabu
Subjek:
Matematik
Kelas:
3D
Tempoh:
14:00 - 15:10
Topik:

Objektif Pembelajaran: 
PERCUBAAN PT3
Hasil Pembelajaran:

Nilai Murni:

Alat Bantuan Mengajar:

Aktiviti:

Refleksi:


Subjek:
Matematik
Kelas:
3H
Tempoh:
15:25 - 16:00
Topik:

Objektif Pembelajaran: 
PERCUBAAN PT3
Hasil Pembelajaran:

Nilai Murni:

Alat Bantuan Mengajar:

Aktiviti:

Refleksi:


Tarikh/Hari: 04 September 2014 / Khamis
Subjek:
Matematik
Kelas:
3H
Tempoh:
12:50 - 14:00
Topik:

Objektif Pembelajaran: 
PERCUBAAN PT3
Hasil Pembelajaran:

Nilai Murni:

Alat Bantuan Mengajar:

Aktiviti:

Refleksi:



Subjek:
Matematik
Kelas:
3D
Tempoh:
14:00 - 15:10
Topik:

Objektif Pembelajaran: 
PERCUBAAN PT3
Hasil Pembelajaran:

Nilai Murni:

Alat Bantuan Mengajar:

Aktiviti:

Refleksi:



Subjek:
Matematik
Kelas:
2B
Tempoh:
16:35 - 17:45
Topik:
10. BULATAN
Objektif Pembelajaran: 
10.5 Memahami dan menggunakan konsep luas sektor bulatan untuk menyelesaikan masalah.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Menerbitkan rumus luas sektor.
      ii.            Menentukan luas sektor apabila jejari dan sudut pada pusat bulatan diberi.
    iii.            Menentukan sudut pada pusat bulatan apabila jejari dan luas sektor diberi.
    iv.            Menentukan jejari apabila luas sektor dan sudut pada pusat bulatan diberi.
      v.            Menyelesaikan masalah yang melibatkan

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:



Tarikh/Hari: 05 September 2014 / Jumaat

Subjek:
Matematik
Kelas:
2M
Tempoh:
14:35 - 15:45
Topik:
10. BULATAN
Objektif Pembelajaran: 
10.5 Memahami dan menggunakan konsep luas sektor bulatan untuk menyelesaikan masalah.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Menerbitkan rumus luas sektor.
      ii.            Menentukan luas sektor apabila jejari dan sudut pada pusat bulatan diberi.
    iii.            Menentukan sudut pada pusat bulatan apabila jejari dan luas sektor diberi.
    iv.            Menentukan jejari apabila luas sektor dan sudut pada pusat bulatan diberi.
      v.            Menyelesaikan masalah yang melibatkan

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:
Para pelajar memberi respon yang baik.


No comments:

Post a Comment