RANCANGAN
PENGAJARAN HARIAN MINGGU 35
Tarikh/Hari: 01 September 2014 / Isnin
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2M
|
Tempoh:
|
12:50
- 13:25
|
Topik:
|
|
Objektif
Pembelajaran:
|
CUTI UMUM (HARI KEMERDEKAAN)
|
Hasil Pembelajaran:
|
|
Nilai
Murni:
|
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
|
Aktiviti:
|
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2B
|
Tempoh:
|
14:25
- 15:10
|
Topik:
|
|
Objektif
Pembelajaran:
|
CUTI UMUM (HARI KEMERDEKAAN)
|
Hasil Pembelajaran:
|
|
Nilai
Murni:
|
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
|
Aktiviti:
|
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3D
|
Tempoh:
|
15:25
- 16:00
|
Topik:
|
|
Objektif
Pembelajaran:
|
CUTI UMUM (HARI KEMERDEKAAN)
|
Hasil Pembelajaran:
|
|
Nilai
Murni:
|
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
|
Aktiviti:
|
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3H
|
Tempoh:
|
16:00
- 17:10
|
Topik:
|
|
Objektif
Pembelajaran:
|
CUTI UMUM (HARI KEMERDEKAAN)
|
Hasil Pembelajaran:
|
|
Nilai
Murni:
|
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
|
Aktiviti:
|
|
Refleksi:
|
|
Tarikh/hari: 02 September 2014 / Selasa
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2M
|
Tempoh:
|
15:25
- 16:35
|
Topik:
|
10. BULATAN
|
Objektif
Pembelajaran:
|
10.4 Memahami dan menggunakan konsep luas bulatan
untuk menyelesaikan masalah.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Menerbitkan rumus luas bulatan.
ii.
Menentukan luas bulatan apabila diberi:
a. jejari
b. diameter
iii.
Menentukan:
a. jejari
b. diameter
apabila diberi luas bulatan.
iv.
Menentukan luas bulatan apabila diberi lilitan
dan begitu juga sebaliknya.
v.
Menyelesaikan masalah yang melibatkan luas
bulatan.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
Para
pelajar memberi respon yang baik.
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2B
|
Tempoh:
|
17:10
- 18:20
|
Topik:
|
10. BULATAN
|
Objektif
Pembelajaran:
|
10.4 Memahami dan menggunakan konsep luas bulatan
untuk menyelesaikan masalah.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Menerbitkan rumus luas bulatan.
ii.
Menentukan luas bulatan apabila diberi:
a. jejari
b. diameter
iii.
Menentukan:
a. jejari
b. diameter
apabila diberi luas bulatan.
iv.
Menentukan luas bulatan apabila diberi lilitan
dan begitu juga sebaliknya.
v.
Menyelesaikan masalah yang melibatkan luas
bulatan.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
Para
pelajar memberi respon yang baik.
|
Tarikh/Hari: 03 September 2014 / Rabu
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3D
|
Tempoh:
|
14:00
- 15:10
|
Topik:
|
|
Objektif
Pembelajaran:
|
PERCUBAAN PT3
|
Hasil Pembelajaran:
|
|
Nilai
Murni:
|
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
|
Aktiviti:
|
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3H
|
Tempoh:
|
15:25
- 16:00
|
Topik:
|
|
Objektif
Pembelajaran:
|
PERCUBAAN PT3
|
Hasil Pembelajaran:
|
|
Nilai
Murni:
|
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
|
Aktiviti:
|
|
Refleksi:
|
|
Tarikh/Hari: 04 September 2014 / Khamis
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3H
|
Tempoh:
|
12:50
- 14:00
|
Topik:
|
|
Objektif
Pembelajaran:
|
PERCUBAAN PT3
|
Hasil Pembelajaran:
|
|
Nilai
Murni:
|
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
|
Aktiviti:
|
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3D
|
Tempoh:
|
14:00
- 15:10
|
Topik:
|
|
Objektif
Pembelajaran:
|
PERCUBAAN PT3
|
Hasil Pembelajaran:
|
|
Nilai
Murni:
|
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
|
Aktiviti:
|
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2B
|
Tempoh:
|
16:35
- 17:45
|
Topik:
|
10. BULATAN
|
Objektif
Pembelajaran:
|
10.5 Memahami dan menggunakan konsep luas sektor
bulatan untuk menyelesaikan masalah.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Menerbitkan rumus luas sektor.
ii.
Menentukan luas sektor apabila jejari dan
sudut pada pusat bulatan diberi.
iii.
Menentukan sudut pada pusat bulatan apabila
jejari dan luas sektor diberi.
iv.
Menentukan jejari apabila luas sektor dan
sudut pada pusat bulatan diberi.
v.
Menyelesaikan masalah yang melibatkan
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Tarikh/Hari: 05 September 2014 / Jumaat
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2M
|
Tempoh:
|
14:35
- 15:45
|
Topik:
|
10. BULATAN
|
Objektif
Pembelajaran:
|
10.5 Memahami dan menggunakan konsep luas sektor
bulatan untuk menyelesaikan masalah.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Menerbitkan rumus luas sektor.
ii.
Menentukan luas sektor apabila jejari dan
sudut pada pusat bulatan diberi.
iii.
Menentukan sudut pada pusat bulatan apabila
jejari dan luas sektor diberi.
iv.
Menentukan jejari apabila luas sektor dan
sudut pada pusat bulatan diberi.
v.
Menyelesaikan masalah yang melibatkan
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
Para
pelajar memberi respon yang baik.
|
No comments:
Post a Comment