Tuesday, September 23, 2014

WEEK 29

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN MINGGU 29
Tarikh/Hari: 21 Julai 2014 / Isnin
Subjek:
Matematik
Kelas:
2B
Tempoh:
12:05 - 13:05
Topik:
8. KOORDINAT
Objektif Pembelajaran: 
8.3 Memahami dan menggunakan konsep jarak di antara dua titik pada satah Cartes.

Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:

        i.            Menentukan jarak di antara dua titik yang mempunyai:
a.       koordinat-y
b.      koordinat-x
      ii.            yang sama.
    iii.            Menentukan jarak di antara dua titik menggunakan teorem Pythagoras.
    iv.            Mengemuka dan menyelesaikan masalah yang melibatkan jarak di antara dua titik.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:
Para pelajar memberi respon yang baik.

Subjek:
Matematik
Kelas:
3D
Tempoh:
14:30 - 15:00
Topik:
12 Ketaksamaan Linear
Objektif Pembelajaran: 
12.4 Melaksanakan pengiraan untuk menyelesaikan ketaksamaan dalam satu pembolehubah.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Menyelesaikan ketaksamaan linear dengan:
a.       menambah satu nombor kepada
b.      menolak satu nombor daripada

      ii.            kedua-dua belah ketaksamaan.
    iii.            Menyelesaikan ketaksamaan linear dengan:
a.       mendarab
b.      membahagi

satu nombor pada kedua-dua belah ketaksamaan.
    iv.            Menyelesaikan ketaksamaan linear dalam satu pembolehubah menggunakan gabungan operasi

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

              i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
            ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
          iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Subjek:
Matematik
Kelas:
3H
Tempoh:
15:00 - 16:00
Topik:
12 Ketaksamaan Linear
Objektif Pembelajaran: 
12.4 Melaksanakan pengiraan untuk menyelesaikan ketaksamaan dalam satu pembolehubah.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Menyelesaikan ketaksamaan linear dengan:
a.       menambah satu nombor kepada
b.      menolak satu nombor daripada

      ii.            kedua-dua belah ketaksamaan.
    iii.            Menyelesaikan ketaksamaan linear dengan:
a.       mendarab
b.      membahagi
satu nombor pada kedua-dua belah ketaksamaan.

    iv.            Menyelesaikan ketaksamaan linear dalam satu pembolehubah menggunakan gabungan operasi

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

                    i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
                  ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
                iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Tarikh/hari: 22 Julai 2014 / Selasa
Subjek:
Matematik
Kelas:
3D
Tempoh:
12:05 - 13:05
Topik:
12 Ketaksamaan Linear
Objektif Pembelajaran: 
12.4 Melaksanakan pengiraan untuk menyelesaikan ketaksamaan dalam satu pembolehubah.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Menyelesaikan ketaksamaan linear dengan:
a.       menambah satu nombor kepada
b.      menolak satu nombor daripada

      ii.            kedua-dua belah ketaksamaan.
    iii.            Menyelesaikan ketaksamaan linear dengan:
a.       mendarab
b.      membahagi
            satu nombor pada kedua-dua belah ketaksamaan.

    iv.            Menyelesaikan ketaksamaan linear dalam satu pembolehubah menggunakan gabungan operasi

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

                    i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
                  ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
                iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Subjek:
Matematik
Kelas:
2B
Tempoh:
14:30 - 15:00
Topik:
8. KOORDINAT
Objektif Pembelajaran: 
8.3 Memahami dan menggunakan konsep jarak di antara dua titik pada satah Cartes.

Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
                    i.            Menentukan jarak di antara dua titik yang mempunyai:
a.       koordinat-y
b.      koordinat-x
yang sama.
                  ii.            Menentukan jarak di antara dua titik menggunakan teorem Pythagoras.
                iii.            Mengemuka dan menyelesaikan masalah yang melibatkan jarak di antara dua titik.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:
Para pelajar memberi respon yang baik.

Subjek:
Matematik
Kelas:
2M
Tempoh:
15:30 - 16:00
Topik:
8. KOORDINAT
Objektif Pembelajaran: 
8.3 Memahami dan menggunakan konsep jarak di antara dua titik pada satah Cartes.

Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Menentukan jarak di antara dua titik yang mempunyai:
a.       koordinat-y
b.      koordinat-x
yang sama.
      ii.            Menentukan jarak di antara dua titik menggunakan teorem Pythagoras.
    iii.            Mengemuka dan menyelesaikan masalah yang melibatkan jarak di antara dua titik.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:
Para pelajar memberi respon yang baik.

Tarikh/Hari: 23 Julai 2014 / Rabu
Subjek:
Matematik
Kelas:
2M
Tempoh:
12:05 - 13:05
Topik:
8. KOORDINAT
Objektif Pembelajaran: 
8.3 Memahami dan menggunakan konsep jarak di antara dua titik pada satah Cartes.

Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Menentukan jarak di antara dua titik yang mempunyai:
a.       koordinat-y
b.      koordinat-x
yang sama.
      ii.            Menentukan jarak di antara dua titik menggunakan teorem Pythagoras.
    iii.            Mengemuka dan menyelesaikan masalah yang melibatkan jarak di antara dua titik.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:
Para pelajar memberi respon yang baik.

Subjek:
Matematik
Kelas:
3H
Tempoh:
15:30 - 16:00
Topik:
12 Ketaksamaan Linear
Objektif Pembelajaran: 
12.4 Melaksanakan pengiraan untuk menyelesaikan ketaksamaan dalam satu pembolehubah.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Menyelesaikan ketaksamaan linear dengan:
a.       menambah satu nombor kepada
b.      menolak satu nombor daripada

      ii.            kedua-dua belah ketaksamaan.
    iii.            Menyelesaikan ketaksamaan linear dengan:
a.       mendarab
b.      membahagi
            satu nombor pada kedua-dua belah ketaksamaan.

    iv.            Menyelesaikan ketaksamaan linear dalam satu pembolehubah menggunakan gabungan operasi

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

                    i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
                  ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
                iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Tarikh/Hari: 24 Julai 2014 / Khamis
Subjek:
Matematik
Kelas:
2M
Tempoh:
14:30 - 15:30
Topik:
8. KOORDINAT
Objektif Pembelajaran: 
8.3 Memahami dan menggunakan konsep jarak di antara dua titik pada satah Cartes.

Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
                    i.            Menentukan jarak di antara dua titik yang mempunyai:
a.       koordinat-y
b.      koordinat-x
                  ii.            yang sama.
                iii.            Menentukan jarak di antara dua titik menggunakan teorem Pythagoras.
                iv.            Mengemuka dan menyelesaikan masalah yang melibatkan jarak di antara dua titik.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:
Para pelajar memberi respon yang baik.

Subjek:
Matematik
Kelas:
3H
Tempoh:
15:30 - 16:00
Topik:
12 Ketaksamaan Linear
Objektif Pembelajaran: 
12.4 Melaksanakan pengiraan untuk menyelesaikan ketaksamaan dalam satu pembolehubah.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Menyelesaikan ketaksamaan linear dengan:
a.       menambah satu nombor kepada
b.      menolak satu nombor daripada

      ii.            kedua-dua belah ketaksamaan.
    iii.            Menyelesaikan ketaksamaan linear dengan:
a.       mendarab
b.      membahagi
            satu nombor pada kedua-dua belah ketaksamaan.

    iv.            Menyelesaikan ketaksamaan linear dalam satu pembolehubah menggunakan gabungan operasi

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Tarikh/Hari: 25 Julai 2014 / Jumaat
Subjek:
Matematik
Kelas:
2B
Tempoh:
14:25 - 15:15
Topik:
8. KOORDINAT
Objektif Pembelajaran: 
8.4 Memahami dan menggunakan konsep titik tengah.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:

        i.            Mengenal pasti titik tengah suatu garis lurus yang menyambung dua titik.
      ii.            Menentukan koordinat titik tengah suatu garis lurus yang menyambung dua titik pada :

a.       koordinat-x
b.      koordinat-y
yang sama.
    iii.            Menentukan koordinat titik tengah suatu garisan yang menyambung dua titik.
    iv.            Mengemuka dan menyelesaikan masalah yang melibatkan titik tengah.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Subjek:
Matematik
Kelas:
3D
Tempoh:
16:00 - 16:20
Topik:
12 Ketaksamaan Linear
Objektif Pembelajaran: 
12.4 Melaksanakan pengiraan untuk menyelesaikan ketaksamaan dalam satu pembolehubah.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Menyelesaikan ketaksamaan linear dengan:
a.       menambah satu nombor kepada
b.      menolak satu nombor daripada

      ii.            kedua-dua belah ketaksamaan.
    iii.            Menyelesaikan ketaksamaan linear dengan:
a.       mendarab
b.      membahagi
            satu nombor pada kedua-dua belah ketaksamaan.

    iv.            Menyelesaikan ketaksamaan linear dalam satu pembolehubah menggunakan gabungan operasi

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:



No comments:

Post a Comment