Tuesday, September 23, 2014

WEEK 30 & 31

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN MINGGU 30
###  CUTI HARI RAYA (28.07.2014 HINGGA 03.08.2014)  ###


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN MINGGU 31
Tarikh/Hari: 04 Ogos 2014 / Isnin
Subjek:
Matematik
Kelas:
2B
Tempoh:
12:50 - 14:00
Topik:
8. KOORDINAT
Objektif Pembelajaran: 
8.4 Memahami dan menggunakan konsep titik tengah.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:

        i.            Mengenal pasti titik tengah suatu garis lurus yang menyambung dua titik.
      ii.            Menentukan koordinat titik tengah suatu garis lurus yang menyambung dua titik pada :

a.       koordinat-x
b.      koordinat-y
yang sama.
    iii.            Menentukan koordinat titik tengah suatu garisan yang menyambung dua titik.
    iv.            Mengemuka dan menyelesaikan masalah yang melibatkan titik tengah.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:
Para pelajar memberi respon yang baik.

Subjek:
Matematik
Kelas:
3D
Tempoh:
15:25 - 16:35
Topik:
11. PERSAMAAN LINEAR II
Objektif Pembelajaran: 
11.1 Memahami dan menggunakan konsep persamaan linear dalam dua pembolehubah.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Menentukan sama ada suatu persamaan adalah persamaan linear dalam dua pembolehubah.
      ii.            Menulis persamaan linear dalam dua pembolehubah daripada maklumat yang diberi.
    iii.            Menentukan nilai satu pembolehubah apabila diberi nilai pembolehubah yang lain.
    iv.            Menentukan penyelesaian yang mungkin bagi persamaan linear dalam dua pembolehubah.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

              i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
            ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
          iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Subjek:
Matematik
Kelas:
3H
Tempoh:
17:10 - 18:20
Topik:
11. PERSAMAAN LINEAR II
Objektif Pembelajaran: 
11.1 Memahami dan menggunakan konsep persamaan linear dalam dua pembolehubah.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Menentukan sama ada suatu persamaan adalah persamaan linear dalam dua pembolehubah.
      ii.            Menulis persamaan linear dalam dua pembolehubah daripada maklumat yang diberi.
    iii.            Menentukan nilai satu pembolehubah apabila diberi nilai pembolehubah yang lain.
    iv.            Menentukan penyelesaian yang mungkin bagi persamaan linear dalam dua pembolehubah.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

                    i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
                  ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
                iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Tarikh/hari: 05 Ogos 2014 / Selasa
Subjek:
Matematik
Kelas:
3D
Tempoh:
12:50 - 14:00
Topik:
11. PERSAMAAN LINEAR II
Objektif Pembelajaran: 
11.1 Memahami dan menggunakan konsep persamaan linear dalam dua pembolehubah.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Menentukan sama ada suatu persamaan adalah persamaan linear dalam dua pembolehubah.
      ii.            Menulis persamaan linear dalam dua pembolehubah daripada maklumat yang diberi.
    iii.            Menentukan nilai satu pembolehubah apabila diberi nilai pembolehubah yang lain.
    iv.            Menentukan penyelesaian yang mungkin bagi persamaan linear dalam dua pembolehubah.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

                    i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
                  ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
                iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Subjek:
Matematik
Kelas:
2B
Tempoh:
15:25 - 16:00
Topik:
8. KOORDINAT
Objektif Pembelajaran: 
8.4 Memahami dan menggunakan konsep titik tengah.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Mengenal pasti titik tengah suatu garis lurus yang menyambung dua titik.
      ii.            Menentukan koordinat titik tengah suatu garis lurus yang menyambung dua titik pada :

a.       koordinat-x
b.      koordinat-y
            yang sama.

    iii.            Menentukan koordinat titik tengah suatu garisan yang menyambung dua titik.
    iv.            Mengemuka dan menyelesaikan masalah yang melibatkan titik tengah.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:
Para pelajar memberi respon yang baik.

Subjek:
Matematik
Kelas:
2M
Tempoh:
16:35 - 17:10
Topik:
8. KOORDINAT
Objektif Pembelajaran: 
8.4 Memahami dan menggunakan konsep titik tengah.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Mengenal pasti titik tengah suatu garis lurus yang menyambung dua titik.
      ii.            Menentukan koordinat titik tengah suatu garis lurus yang menyambung dua titik pada :

a.       koordinat-x
b.      koordinat-y
yang sama.
    iii.            Menentukan koordinat titik tengah suatu garisan yang menyambung dua titik.
    iv.            Mengemuka dan menyelesaikan masalah yang melibatkan titik tengah.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:
Para pelajar memberi respon yang baik.

Tarikh/Hari: 06 Ogos 2014 / Rabu
Subjek:
Matematik
Kelas:
2M
Tempoh:
12:50 - 14:00
Topik:
8. KOORDINAT
Objektif Pembelajaran: 
8.4 Memahami dan menggunakan konsep titik tengah.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Mengenal pasti titik tengah suatu garis lurus yang menyambung dua titik.
      ii.            Menentukan koordinat titik tengah suatu garis lurus yang menyambung dua titik pada :

a.       koordinat-x
b.      koordinat-y
            yang sama.

    iii.            Menentukan koordinat titik tengah suatu garisan yang menyambung dua titik.
    iv.            Mengemuka dan menyelesaikan masalah yang melibatkan titik tengah.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:
Para pelajar memberi respon yang baik.

Subjek:
Matematik
Kelas:
3H
Tempoh:
15:25 - 16:35
Topik:
11. PERSAMAAN LINEAR II
Objektif Pembelajaran: 
11.1 Memahami dan menggunakan konsep persamaan linear dalam dua pembolehubah.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Menentukan sama ada suatu persamaan adalah persamaan linear dalam dua pembolehubah.
      ii.            Menulis persamaan linear dalam dua pembolehubah daripada maklumat yang diberi.
    iii.            Menentukan nilai satu pembolehubah apabila diberi nilai pembolehubah yang lain.
    iv.            Menentukan penyelesaian yang mungkin bagi persamaan linear dalam dua pembolehubah.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

                    i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
                  ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
                iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Tarikh/Hari: 07 Ogos 2014 / Khamis
Subjek:
Matematik
Kelas:
2M
Tempoh:
15:25 - 16:35
Topik:
8. KOORDINAT
Objektif Pembelajaran: 
8.4 Memahami dan menggunakan konsep titik tengah.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Mengenal pasti titik tengah suatu garis lurus yang menyambung dua titik.
      ii.            Menentukan koordinat titik tengah suatu garis lurus yang menyambung dua titik pada :

a.       koordinat-x
b.      koordinat-y
            yang sama.
    iii.            Menentukan koordinat titik tengah suatu garisan yang menyambung dua titik.
    iv.            Mengemuka dan menyelesaikan masalah yang melibatkan titik tengah.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:
Para pelajar memberi respon yang baik.

Subjek:
Matematik
Kelas:
3H
Tempoh:
16:35 - 17:10
Topik:
11. PERSAMAAN LINEAR II
Objektif Pembelajaran: 
11.1 Memahami dan menggunakan konsep persamaan linear dalam dua pembolehubah.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Menentukan sama ada suatu persamaan adalah persamaan linear dalam dua pembolehubah.
      ii.            Menulis persamaan linear dalam dua pembolehubah daripada maklumat yang diberi.
    iii.            Menentukan nilai satu pembolehubah apabila diberi nilai pembolehubah yang lain.
    iv.            Menentukan penyelesaian yang mungkin bagi persamaan linear dalam dua pembolehubah.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Tarikh/Hari: 08 Ogos 2014 / Jumaat
Subjek:
Matematik
Kelas:
2B
Tempoh:
14:35 - 15:45
Topik:
9. LOKUS DALAM DUA DIMENSI
Objektif Pembelajaran: 
9.1 Memahami konsep lokus dua dimensi.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Menerangkan dan melakar lokus bagi suatu objek yang bergerak.
      ii.            Menentukan lokus bagi suatu titik yang:

a.       berjarak tetap dari satu titik tetap.
b.      berjarak sama dari dua titik tetap.
c.       berjarak tetap dari satu garis lurus.
d.      berjarak sama dari dua garis lurus yang bersilang.

    iii.            Membina lokus bagi suatu titik yang memenuhi syarat berikut:
a.       berjarak tetap dari suatu titik tetap.
b.      berjarak sama dari dua titik tetap.
c.       berjarak tetap dari satu garis lurus.
d.      berjarak sama dari dua garis bersilang.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Subjek:
Matematik
Kelas:
3D
Tempoh:
16:35 - 17:10
Topik:
11. PERSAMAAN LINEAR II
Objektif Pembelajaran: 
11.1 Memahami dan menggunakan konsep persamaan linear dalam dua pembolehubah.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Menentukan sama ada suatu persamaan adalah persamaan linear dalam dua pembolehubah.
      ii.            Menulis persamaan linear dalam dua pembolehubah daripada maklumat yang diberi.
    iii.            Menentukan nilai satu pembolehubah apabila diberi nilai pembolehubah yang lain.
    iv.            Menentukan penyelesaian yang mungkin bagi persamaan linear dalam dua pembolehubah.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:



No comments:

Post a Comment