Tuesday, September 23, 2014

WEEK 32

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN MINGGU 32
Tarikh/Hari: 11 Ogos 2014 / Isnin
Subjek:
Matematik
Kelas:
2B
Tempoh:
12:50 - 14:00
Topik:
9. LOKUS DALAM DUA DIMENSI
Objektif Pembelajaran: 
9.1 Memahami konsep lokus dua dimensi.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Menerangkan dan melakar lokus bagi suatu objek yang bergerak.
      ii.            Menentukan lokus bagi suatu titik yang:

a.       berjarak tetap dari satu titik tetap.
b.      berjarak sama dari dua titik tetap.
c.       berjarak tetap dari satu garis lurus.
d.      berjarak sama dari dua garis lurus yang bersilang.

    iii.            Membina lokus bagi suatu titik yang memenuhi syarat berikut:
a.       berjarak tetap dari suatu titik tetap.
b.      berjarak sama dari dua titik tetap.
c.       berjarak tetap dari satu garis lurus.
d.      berjarak sama dari dua garis bersilang.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:
Para pelajar memberi respon yang baik.

Subjek:
Matematik
Kelas:
3D
Tempoh:
15:25 - 16:35
Topik:
11. PERSAMAAN LINEAR II
Objektif Pembelajaran: 
11.2 Memahami dan menggunakan konsep persamaan linear serentak dalam dua pembolehubah untuk menyelesaikan masalah
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:

        i.            Menentukan sama ada dua persamaan yang diberi adalah persamaan linear serentak.
      ii.            Menyelesaikan dua persamaan linear serentak dalam dua pembolehubah dengan
a.       kaedah penggantian.
b.      kaedah penghapusan.
    iii.            Menyelesaikan masalah yang melibatkan dua persamaan linear serentak dalam dua pembolehubah.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

              i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
            ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
          iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Subjek:
Matematik
Kelas:
3H
Tempoh:
17:10 - 18:20
Topik:
11. PERSAMAAN LINEAR II
Objektif Pembelajaran: 
11.2 Memahami dan menggunakan konsep persamaan linear serentak dalam dua pembolehubah untuk menyelesaikan masalah
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:

        i.            Menentukan sama ada dua persamaan yang diberi adalah persamaan linear serentak.
      ii.            Menyelesaikan dua persamaan linear serentak dalam dua pembolehubah dengan
a.       kaedah penggantian.
b.      kaedah penghapusan.
    iii.            Menyelesaikan masalah yang melibatkan dua persamaan linear serentak dalam dua pembolehubah.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

                    i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
                  ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
                iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Tarikh/hari: 12 Ogos 2014 / Selasa
Subjek:
Matematik
Kelas:
3D
Tempoh:
12:50 - 14:00
Topik:
11. PERSAMAAN LINEAR II
Objektif Pembelajaran: 
11.2 Memahami dan menggunakan konsep persamaan linear serentak dalam dua pembolehubah untuk menyelesaikan masalah
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:

        i.            Menentukan sama ada dua persamaan yang diberi adalah persamaan linear serentak.
      ii.            Menyelesaikan dua persamaan linear serentak dalam dua pembolehubah dengan
a.       kaedah penggantian.
b.      kaedah penghapusan.
    iii.            Menyelesaikan masalah yang melibatkan dua persamaan linear serentak dalam dua pembolehubah.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

                    i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
                  ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
                iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Subjek:
Matematik
Kelas:
2B
Tempoh:
15:25 - 16:00
Topik:
9. LOKUS DALAM DUA DIMENSI
Objektif Pembelajaran: 
9.1 Memahami konsep lokus dua dimensi.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Menerangkan dan melakar lokus bagi suatu objek yang bergerak.
      ii.            Menentukan lokus bagi suatu titik yang:

a.       berjarak tetap dari satu titik tetap.
b.      berjarak sama dari dua titik tetap.
c.       berjarak tetap dari satu garis lurus.
d.      berjarak sama dari dua garis lurus yang bersilang.

    iii.            Membina lokus bagi suatu titik yang memenuhi syarat berikut:
a.       berjarak tetap dari suatu titik tetap.
b.      berjarak sama dari dua titik tetap.
c.       berjarak tetap dari satu garis lurus.
d.      berjarak sama dari dua garis bersilang.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:
Para pelajar memberi respon yang baik.

Subjek:
Matematik
Kelas:
2M
Tempoh:
16:35 - 17:10
Topik:
9. LOKUS DALAM DUA DIMENSI
Objektif Pembelajaran: 
9.1 Memahami konsep lokus dua dimensi.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Menerangkan dan melakar lokus bagi suatu objek yang bergerak.
      ii.            Menentukan lokus bagi suatu titik yang:

a.       berjarak tetap dari satu titik tetap.
b.      berjarak sama dari dua titik tetap.
c.       berjarak tetap dari satu garis lurus.
d.      berjarak sama dari dua garis lurus yang bersilang.

    iii.            Membina lokus bagi suatu titik yang memenuhi syarat berikut:
a.       berjarak tetap dari suatu titik tetap.
b.      berjarak sama dari dua titik tetap.
c.       berjarak tetap dari satu garis lurus.
d.      berjarak sama dari dua garis bersilang.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:
Para pelajar memberi respon yang baik.

Tarikh/Hari: 13 Ogos 2014 / Rabu
Subjek:
Matematik
Kelas:
2M
Tempoh:
12:50 - 14:00
Topik:
9. LOKUS DALAM DUA DIMENSI
Objektif Pembelajaran: 
9.1 Memahami konsep lokus dua dimensi.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Menerangkan dan melakar lokus bagi suatu objek yang bergerak.
      ii.            Menentukan lokus bagi suatu titik yang:

a.       berjarak tetap dari satu titik tetap.
b.      berjarak sama dari dua titik tetap.
c.       berjarak tetap dari satu garis lurus.
d.      berjarak sama dari dua garis lurus yang bersilang.

    iii.            Membina lokus bagi suatu titik yang memenuhi syarat berikut:
a.       berjarak tetap dari suatu titik tetap.
b.      berjarak sama dari dua titik tetap.
c.       berjarak tetap dari satu garis lurus.
d.      berjarak sama dari dua garis bersilang.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:
Para pelajar memberi respon yang baik.

Subjek:
Matematik
Kelas:
3H
Tempoh:
15:25 - 16:35
Topik:
11. PERSAMAAN LINEAR II
Objektif Pembelajaran: 
11.2 Memahami dan menggunakan konsep persamaan linear serentak dalam dua pembolehubah untuk menyelesaikan masalah
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:

        i.            Menentukan sama ada dua persamaan yang diberi adalah persamaan linear serentak.
      ii.            Menyelesaikan dua persamaan linear serentak dalam dua pembolehubah dengan
a.       kaedah penggantian.
b.      kaedah penghapusan.
    iii.            Menyelesaikan masalah yang melibatkan dua persamaan linear serentak dalam dua pembolehubah.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

                    i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
                  ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
                iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Tarikh/Hari: 14 Ogos 2014 / Khamis
Subjek:
Matematik
Kelas:
2M
Tempoh:
15:25 - 16:35
Topik:
9. LOKUS DALAM DUA DIMENSI
Objektif Pembelajaran: 
9.1 Memahami konsep lokus dua dimensi.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Menerangkan dan melakar lokus bagi suatu objek yang bergerak.
      ii.            Menentukan lokus bagi suatu titik yang:

a.       berjarak tetap dari satu titik tetap.
b.      berjarak sama dari dua titik tetap.
c.       berjarak tetap dari satu garis lurus.
d.      berjarak sama dari dua garis lurus yang bersilang.

    iii.            Membina lokus bagi suatu titik yang memenuhi syarat berikut:
a.       berjarak tetap dari suatu titik tetap.
b.      berjarak sama dari dua titik tetap.
c.       berjarak tetap dari satu garis lurus.
d.      berjarak sama dari dua garis bersilang.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:
Para pelajar memberi respon yang baik.

Subjek:
Matematik
Kelas:
3H
Tempoh:
16:35 - 17:10
Topik:
11. PERSAMAAN LINEAR II
Objektif Pembelajaran: 
11.2 Memahami dan menggunakan konsep persamaan linear serentak dalam dua pembolehubah untuk menyelesaikan masalah
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:

        i.            Menentukan sama ada dua persamaan yang diberi adalah persamaan linear serentak.
      ii.            Menyelesaikan dua persamaan linear serentak dalam dua pembolehubah dengan
a.       kaedah penggantian.
b.      kaedah penghapusan.
    iii.            Menyelesaikan masalah yang melibatkan dua persamaan linear serentak dalam dua pembolehubah.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Tarikh/Hari: 15 Ogos 2014 / Jumaat
Subjek:
Matematik
Kelas:
2B
Tempoh:
14:35 - 15:45
Topik:
9. LOKUS DALAM DUA DIMENSI
Objektif Pembelajaran: 
9.1 Memahami konsep lokus dua dimensi.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Menerangkan dan melakar lokus bagi suatu objek yang bergerak.
      ii.            Menentukan lokus bagi suatu titik yang:

a.       berjarak tetap dari satu titik tetap.
b.      berjarak sama dari dua titik tetap.
c.       berjarak tetap dari satu garis lurus.
d.      berjarak sama dari dua garis lurus yang bersilang.

    iii.            Membina lokus bagi suatu titik yang memenuhi syarat berikut:
a.       berjarak tetap dari suatu titik tetap.
b.      berjarak sama dari dua titik tetap.
c.       berjarak tetap dari satu garis lurus.
d.      berjarak sama dari dua garis bersilang.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Subjek:
Matematik
Kelas:
3D
Tempoh:
16:35 - 17:10
Topik:
11. PERSAMAAN LINEAR II
Objektif Pembelajaran: 
11.2 Memahami dan menggunakan konsep persamaan linear serentak dalam dua pembolehubah untuk menyelesaikan masalah
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:

        i.            Menentukan sama ada dua persamaan yang diberi adalah persamaan linear serentak.
      ii.            Menyelesaikan dua persamaan linear serentak dalam dua pembolehubah dengan
a.       kaedah penggantian.
b.      kaedah penghapusan.
    iii.            Menyelesaikan masalah yang melibatkan dua persamaan linear serentak dalam dua pembolehubah.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:



No comments:

Post a Comment