RANCANGAN
PENGAJARAN HARIAN MINGGU 32
Tarikh/Hari: 11 Ogos 2014 / Isnin
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2B
|
Tempoh:
|
12:50
- 14:00
|
Topik:
|
9. LOKUS DALAM DUA DIMENSI
|
Objektif
Pembelajaran:
|
9.1 Memahami konsep lokus dua dimensi.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Menerangkan dan melakar lokus bagi suatu objek
yang bergerak.
ii.
Menentukan lokus bagi suatu titik yang:
a. berjarak
tetap dari satu titik tetap.
b. berjarak
sama dari dua titik tetap.
c. berjarak
tetap dari satu garis lurus.
d. berjarak
sama dari dua garis lurus yang bersilang.
iii.
Membina lokus bagi suatu titik yang memenuhi
syarat berikut:
a. berjarak
tetap dari suatu titik tetap.
b. berjarak
sama dari dua titik tetap.
c. berjarak
tetap dari satu garis lurus.
d. berjarak
sama dari dua garis bersilang.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
Para
pelajar memberi respon yang baik.
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3D
|
Tempoh:
|
15:25
- 16:35
|
Topik:
|
11. PERSAMAAN LINEAR II
|
Objektif
Pembelajaran:
|
11.2 Memahami dan menggunakan konsep persamaan linear
serentak dalam dua pembolehubah untuk menyelesaikan masalah
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Menentukan sama ada dua persamaan yang diberi
adalah persamaan linear serentak.
ii.
Menyelesaikan dua persamaan linear serentak
dalam dua pembolehubah dengan
a. kaedah
penggantian.
b. kaedah
penghapusan.
iii.
Menyelesaikan masalah yang melibatkan dua
persamaan linear serentak dalam dua pembolehubah.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru meminta
beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3H
|
Tempoh:
|
17:10
- 18:20
|
Topik:
|
11. PERSAMAAN LINEAR II
|
Objektif
Pembelajaran:
|
11.2 Memahami dan menggunakan konsep persamaan linear
serentak dalam dua pembolehubah untuk menyelesaikan masalah
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Menentukan sama ada dua persamaan yang diberi
adalah persamaan linear serentak.
ii.
Menyelesaikan dua persamaan linear serentak
dalam dua pembolehubah dengan
a. kaedah
penggantian.
b. kaedah
penghapusan.
iii.
Menyelesaikan masalah yang melibatkan dua
persamaan linear serentak dalam dua pembolehubah.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Tarikh/hari: 12 Ogos 2014 / Selasa
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3D
|
Tempoh:
|
12:50
- 14:00
|
Topik:
|
11. PERSAMAAN LINEAR II
|
Objektif
Pembelajaran:
|
11.2 Memahami dan menggunakan konsep persamaan linear
serentak dalam dua pembolehubah untuk menyelesaikan masalah
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Menentukan sama ada dua persamaan yang diberi
adalah persamaan linear serentak.
ii.
Menyelesaikan dua persamaan linear serentak
dalam dua pembolehubah dengan
a. kaedah
penggantian.
b. kaedah
penghapusan.
iii.
Menyelesaikan masalah yang melibatkan dua
persamaan linear serentak dalam dua pembolehubah.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2B
|
Tempoh:
|
15:25
- 16:00
|
Topik:
|
9. LOKUS DALAM DUA DIMENSI
|
Objektif
Pembelajaran:
|
9.1 Memahami konsep lokus dua dimensi.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Menerangkan dan melakar lokus bagi suatu objek
yang bergerak.
ii.
Menentukan lokus bagi suatu titik yang:
a. berjarak
tetap dari satu titik tetap.
b. berjarak
sama dari dua titik tetap.
c. berjarak
tetap dari satu garis lurus.
d. berjarak
sama dari dua garis lurus yang bersilang.
iii.
Membina lokus bagi suatu titik yang memenuhi
syarat berikut:
a. berjarak
tetap dari suatu titik tetap.
b. berjarak
sama dari dua titik tetap.
c. berjarak
tetap dari satu garis lurus.
d. berjarak
sama dari dua garis bersilang.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
Para
pelajar memberi respon yang baik.
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2M
|
Tempoh:
|
16:35
- 17:10
|
Topik:
|
9. LOKUS DALAM DUA DIMENSI
|
Objektif
Pembelajaran:
|
9.1 Memahami konsep lokus dua dimensi.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Menerangkan dan melakar lokus bagi suatu objek
yang bergerak.
ii.
Menentukan lokus bagi suatu titik yang:
a. berjarak
tetap dari satu titik tetap.
b. berjarak
sama dari dua titik tetap.
c. berjarak
tetap dari satu garis lurus.
d. berjarak
sama dari dua garis lurus yang bersilang.
iii.
Membina lokus bagi suatu titik yang memenuhi
syarat berikut:
a. berjarak
tetap dari suatu titik tetap.
b. berjarak
sama dari dua titik tetap.
c. berjarak
tetap dari satu garis lurus.
d. berjarak
sama dari dua garis bersilang.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
Para
pelajar memberi respon yang baik.
|
Tarikh/Hari: 13 Ogos 2014 / Rabu
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2M
|
Tempoh:
|
12:50
- 14:00
|
Topik:
|
9. LOKUS DALAM DUA DIMENSI
|
Objektif
Pembelajaran:
|
9.1 Memahami konsep lokus dua dimensi.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Menerangkan dan melakar lokus bagi suatu objek
yang bergerak.
ii.
Menentukan lokus bagi suatu titik yang:
a. berjarak
tetap dari satu titik tetap.
b. berjarak
sama dari dua titik tetap.
c. berjarak
tetap dari satu garis lurus.
d. berjarak
sama dari dua garis lurus yang bersilang.
iii.
Membina lokus bagi suatu titik yang memenuhi
syarat berikut:
a. berjarak
tetap dari suatu titik tetap.
b. berjarak
sama dari dua titik tetap.
c. berjarak
tetap dari satu garis lurus.
d. berjarak
sama dari dua garis bersilang.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
Para
pelajar memberi respon yang baik.
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3H
|
Tempoh:
|
15:25
- 16:35
|
Topik:
|
11. PERSAMAAN LINEAR II
|
Objektif
Pembelajaran:
|
11.2 Memahami dan menggunakan konsep persamaan linear
serentak dalam dua pembolehubah untuk menyelesaikan masalah
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Menentukan sama ada dua persamaan yang diberi
adalah persamaan linear serentak.
ii.
Menyelesaikan dua persamaan linear serentak
dalam dua pembolehubah dengan
a. kaedah
penggantian.
b. kaedah
penghapusan.
iii.
Menyelesaikan masalah yang melibatkan dua
persamaan linear serentak dalam dua pembolehubah.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Tarikh/Hari: 14 Ogos 2014 / Khamis
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2M
|
Tempoh:
|
15:25
- 16:35
|
Topik:
|
9. LOKUS DALAM DUA DIMENSI
|
Objektif
Pembelajaran:
|
9.1 Memahami konsep lokus dua dimensi.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Menerangkan dan melakar lokus bagi suatu objek
yang bergerak.
ii.
Menentukan lokus bagi suatu titik yang:
a. berjarak
tetap dari satu titik tetap.
b. berjarak
sama dari dua titik tetap.
c. berjarak
tetap dari satu garis lurus.
d. berjarak
sama dari dua garis lurus yang bersilang.
iii.
Membina lokus bagi suatu titik yang memenuhi
syarat berikut:
a. berjarak
tetap dari suatu titik tetap.
b. berjarak
sama dari dua titik tetap.
c. berjarak
tetap dari satu garis lurus.
d. berjarak
sama dari dua garis bersilang.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
Para
pelajar memberi respon yang baik.
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3H
|
Tempoh:
|
16:35
- 17:10
|
Topik:
|
11. PERSAMAAN LINEAR II
|
Objektif
Pembelajaran:
|
11.2 Memahami dan menggunakan konsep persamaan linear
serentak dalam dua pembolehubah untuk menyelesaikan masalah
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Menentukan sama ada dua persamaan yang diberi
adalah persamaan linear serentak.
ii.
Menyelesaikan dua persamaan linear serentak
dalam dua pembolehubah dengan
a. kaedah
penggantian.
b. kaedah
penghapusan.
iii.
Menyelesaikan masalah yang melibatkan dua
persamaan linear serentak dalam dua pembolehubah.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru meminta
beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Tarikh/Hari: 15 Ogos 2014 / Jumaat
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2B
|
Tempoh:
|
14:35
- 15:45
|
Topik:
|
9. LOKUS DALAM DUA DIMENSI
|
Objektif
Pembelajaran:
|
9.1 Memahami konsep lokus dua dimensi.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Menerangkan dan melakar lokus bagi suatu objek
yang bergerak.
ii.
Menentukan lokus bagi suatu titik yang:
a. berjarak
tetap dari satu titik tetap.
b. berjarak
sama dari dua titik tetap.
c. berjarak
tetap dari satu garis lurus.
d. berjarak
sama dari dua garis lurus yang bersilang.
iii.
Membina lokus bagi suatu titik yang memenuhi
syarat berikut:
a. berjarak
tetap dari suatu titik tetap.
b. berjarak
sama dari dua titik tetap.
c. berjarak
tetap dari satu garis lurus.
d. berjarak
sama dari dua garis bersilang.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3D
|
Tempoh:
|
16:35
- 17:10
|
Topik:
|
11. PERSAMAAN LINEAR II
|
Objektif
Pembelajaran:
|
11.2 Memahami dan menggunakan konsep persamaan linear
serentak dalam dua pembolehubah untuk menyelesaikan masalah
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Menentukan sama ada dua persamaan yang diberi
adalah persamaan linear serentak.
ii.
Menyelesaikan dua persamaan linear serentak
dalam dua pembolehubah dengan
a. kaedah
penggantian.
b. kaedah
penghapusan.
iii.
Menyelesaikan masalah yang melibatkan dua
persamaan linear serentak dalam dua pembolehubah.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
No comments:
Post a Comment