Tuesday, September 23, 2014

WEEK 28

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN MINGGU 28
Tarikh/Hari: 14 Julai 2014 / Isnin
Subjek:
Matematik
Kelas:
2B
Tempoh:
12:05 - 13:05
Topik:

Objektif Pembelajaran: 
KURSUS
(LATIHAN PEMASANGAN DAN PEMERIKSAAN ITEM, PENTAKSIRAN TINGKATAN 3 2014)
Hasil Pembelajaran:

Nilai Murni:

Alat Bantuan Mengajar:

Aktiviti:

Refleksi:


Subjek:
Matematik
Kelas:
3D
Tempoh:
14:30 - 15:00
Topik:

Objektif Pembelajaran: 
KURSUS
(LATIHAN PEMASANGAN DAN PEMERIKSAAN ITEM, PENTAKSIRAN TINGKATAN 3 2014)
Hasil Pembelajaran:

Nilai Murni:

Alat Bantuan Mengajar:

Aktiviti:

Refleksi:


Subjek:
Matematik
Kelas:
3H
Tempoh:
15:00 - 16:00
Topik:

Objektif Pembelajaran: 
KURSUS
(LATIHAN PEMASANGAN DAN PEMERIKSAAN ITEM, PENTAKSIRAN TINGKATAN 3 2014)
Hasil Pembelajaran:

Nilai Murni:

Alat Bantuan Mengajar:

Aktiviti:

Refleksi:


Tarikh/hari: 15 Julai 2014 / Selasa
Subjek:
Matematik
Kelas:
3D
Tempoh:
12:05 - 13:05
Topik:

Objektif Pembelajaran: 
KURSUS
(LATIHAN PEMASANGAN DAN PEMERIKSAAN ITEM, PENTAKSIRAN TINGKATAN 3 2014)
Hasil Pembelajaran:

Nilai Murni:

Alat Bantuan Mengajar:

Aktiviti:

Refleksi:


Subjek:
Matematik
Kelas:
2B
Tempoh:
14:30 - 15:00
Topik:

Objektif Pembelajaran: 
KURSUS
(LATIHAN PEMASANGAN DAN PEMERIKSAAN ITEM, PENTAKSIRAN TINGKATAN 3 2014)
Hasil Pembelajaran:

Nilai Murni:

Alat Bantuan Mengajar:

Aktiviti:

Refleksi:


Subjek:
Matematik
Kelas:
2M
Tempoh:
15:30 - 16:00
Topik:

Objektif Pembelajaran: 
KURSUS
(LATIHAN PEMASANGAN DAN PEMERIKSAAN ITEM, PENTAKSIRAN TINGKATAN 3 2014)
Hasil Pembelajaran:

Nilai Murni:

Alat Bantuan Mengajar:

Aktiviti:

Refleksi:


Tarikh/Hari: 16 Julai 2014 / Rabu
Subjek:
Matematik
Kelas:
2M
Tempoh:
12:05 - 13:05
Topik:
8. KOORDINAT
Objektif Pembelajaran: 
8.2 Memahami dan menggunakan konsep skala pada paksi koordinat.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Menanda nilai pada kedua-dua paksi dengan melanjutkan urutan nilai yang diberi.
      ii.            Menyatakan skala yang digunakan pada kedua-dua paksi koordinat yang diberi apabila:
a.       skala adalah sama.
b.      skala adalah berbeza.
    iii.            Menanda nilai pada kedua-dua paksi dengan merujuk kepada skala yang diberi.
    iv.            Menyatakan koordinat suatu titik dengan merujuk kepada skala yang diberi.
      v.            Memplot titik dengan merujuk kepada koordinat dan skala yang diberi.
    vi.            Mengemuka dan menyelesaikan masalah yang melibatkan koordinat.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Subjek:
Matematik
Kelas:
3H
Tempoh:
15:30 - 16:00
Topik:
12 Ketaksamaan Linear
Objektif Pembelajaran: 
12.3 Melaksanakan pengiraan yang melibatkan penambahan, penolakan, pendaraban dan pembahagian ke atas ketaksamaan linear.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Menyatakan ketaksamaan yang terhasil apabila suatu nombor
a.       ditambah kepada
b.      ditolak daripada

kedua-dua belah ketaksamaan yang diberi.
      ii.            Menyatakan ketaksamaan yang terhasil apabila kedua-dua belah ketaksamaan yang diberi
a.       didarab dengan satu nombor.
b.      dibahagi dengan satu nombor.

    iii.            Membina ketaksamaan  daripada maklumat yang diberi.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

                    i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
                  ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
                iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Tarikh/Hari: 17 Julai 2014 / Khamis
Subjek:
Matematik
Kelas:
2M
Tempoh:
14:30 - 15:30
Topik:
8. KOORDINAT
Objektif Pembelajaran: 
8.2 Memahami dan menggunakan konsep skala pada paksi koordinat.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
                    i.            Menanda nilai pada kedua-dua paksi dengan melanjutkan urutan nilai yang diberi.
                  ii.            Menyatakan skala yang digunakan pada kedua-dua paksi koordinat yang diberi apabila:
a.       skala adalah sama.
b.      skala adalah berbeza.
                iii.            Menanda nilai pada kedua-dua paksi dengan merujuk kepada skala yang diberi.
                iv.            Menyatakan koordinat suatu titik dengan merujuk kepada skala yang diberi.
                  v.            Memplot titik dengan merujuk kepada koordinat dan skala yang diberi.
                vi.            Mengemuka dan menyelesaikan masalah yang melibatkan koordinat.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.

Refleksi:
Para pelajar member respon yang baik.

Subjek:
Matematik
Kelas:
3H
Tempoh:
15:30 - 16:00
Topik:
12 Ketaksamaan Linear
Objektif Pembelajaran: 
12.3 Melaksanakan pengiraan yang melibatkan penambahan, penolakan, pendaraban dan pembahagian ke atas ketaksamaan linear.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Menyatakan ketaksamaan yang terhasil apabila suatu nombor
a.       ditambah kepada
b.      ditolak daripada

c.       kedua-dua belah ketaksamaan yang diberi.
      ii.            Menyatakan ketaksamaan yang terhasil apabila kedua-dua belah ketaksamaan yang diberi
a.       didarab dengan satu nombor.
b.      dibahagi dengan satu nombor.

    iii.            Membina ketaksamaan  daripada maklumat yang diberi.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.

Refleksi:


Tarikh/Hari: 18 Julai 2014 / Jumaat
Subjek:
Matematik
Kelas:
2B
Tempoh:
14:25 - 15:15
Topik:
8. KOORDINAT
Objektif Pembelajaran: 
8.3 Memahami dan menggunakan konsep jarak di antara dua titik pada satah Cartes.

Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:

        i.            Menentukan jarak di antara dua titik yang mempunyai:
a.       koordinat-y
b.      koordinat-x
      ii.            yang sama.
    iii.            Menentukan jarak di antara dua titik menggunakan teorem Pythagoras.
    iv.            Mengemuka dan menyelesaikan masalah yang melibatkan jarak di antara dua titik.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Subjek:
Matematik
Kelas:
3D
Tempoh:
16:00 - 16:20
Topik:
12 Ketaksamaan Linear
Objektif Pembelajaran: 
12.3 Melaksanakan pengiraan yang melibatkan penambahan, penolakan, pendaraban dan pembahagian ke atas ketaksamaan linear.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Menyatakan ketaksamaan yang terhasil apabila suatu nombor
a.       ditambah kepada
b.      ditolak daripada

c.       kedua-dua belah ketaksamaan yang diberi.
      ii.            Menyatakan ketaksamaan yang terhasil apabila kedua-dua belah ketaksamaan yang diberi
a.       didarab dengan satu nombor.
b.      dibahagi dengan satu nombor.

    iii.            Membina ketaksamaan  daripada maklumat yang diberi.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

              i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
            ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
          iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:



No comments:

Post a Comment