RANCANGAN
PENGAJARAN HARIAN MINGGU 28
Tarikh/Hari: 14 Julai 2014 / Isnin
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2B
|
Tempoh:
|
12:05
- 13:05
|
Topik:
|
|
Objektif
Pembelajaran:
|
KURSUS
(LATIHAN PEMASANGAN DAN PEMERIKSAAN ITEM, PENTAKSIRAN TINGKATAN 3
2014)
|
Hasil Pembelajaran:
|
|
Nilai
Murni:
|
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
|
Aktiviti:
|
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3D
|
Tempoh:
|
14:30
- 15:00
|
Topik:
|
|
Objektif
Pembelajaran:
|
KURSUS
(LATIHAN PEMASANGAN DAN PEMERIKSAAN ITEM, PENTAKSIRAN TINGKATAN 3
2014)
|
Hasil Pembelajaran:
|
|
Nilai
Murni:
|
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
|
Aktiviti:
|
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3H
|
Tempoh:
|
15:00
- 16:00
|
Topik:
|
|
Objektif
Pembelajaran:
|
KURSUS
(LATIHAN PEMASANGAN DAN PEMERIKSAAN ITEM, PENTAKSIRAN TINGKATAN 3
2014)
|
Hasil Pembelajaran:
|
|
Nilai
Murni:
|
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
|
Aktiviti:
|
|
Refleksi:
|
|
Tarikh/hari: 15 Julai 2014 / Selasa
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3D
|
Tempoh:
|
12:05
- 13:05
|
Topik:
|
|
Objektif
Pembelajaran:
|
KURSUS
(LATIHAN PEMASANGAN DAN PEMERIKSAAN ITEM, PENTAKSIRAN TINGKATAN 3
2014)
|
Hasil Pembelajaran:
|
|
Nilai
Murni:
|
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
|
Aktiviti:
|
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2B
|
Tempoh:
|
14:30
- 15:00
|
Topik:
|
|
Objektif
Pembelajaran:
|
KURSUS
(LATIHAN PEMASANGAN DAN PEMERIKSAAN ITEM, PENTAKSIRAN TINGKATAN 3
2014)
|
Hasil Pembelajaran:
|
|
Nilai
Murni:
|
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
|
Aktiviti:
|
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2M
|
Tempoh:
|
15:30
- 16:00
|
Topik:
|
|
Objektif
Pembelajaran:
|
KURSUS
(LATIHAN PEMASANGAN DAN PEMERIKSAAN ITEM, PENTAKSIRAN TINGKATAN 3
2014)
|
Hasil Pembelajaran:
|
|
Nilai
Murni:
|
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
|
Aktiviti:
|
|
Refleksi:
|
|
Tarikh/Hari: 16 Julai 2014 / Rabu
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2M
|
Tempoh:
|
12:05
- 13:05
|
Topik:
|
8. KOORDINAT
|
Objektif
Pembelajaran:
|
8.2 Memahami dan menggunakan konsep skala pada paksi
koordinat.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Menanda nilai pada kedua-dua paksi dengan
melanjutkan urutan nilai yang diberi.
ii.
Menyatakan skala yang digunakan pada kedua-dua
paksi koordinat yang diberi apabila:
a. skala
adalah sama.
b. skala
adalah berbeza.
iii.
Menanda nilai pada kedua-dua paksi dengan
merujuk kepada skala yang diberi.
iv.
Menyatakan koordinat suatu titik dengan
merujuk kepada skala yang diberi.
v.
Memplot titik dengan merujuk kepada koordinat
dan skala yang diberi.
vi.
Mengemuka dan menyelesaikan masalah yang
melibatkan koordinat.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3H
|
Tempoh:
|
15:30
- 16:00
|
Topik:
|
12 Ketaksamaan Linear
|
Objektif
Pembelajaran:
|
12.3 Melaksanakan pengiraan yang melibatkan
penambahan, penolakan, pendaraban dan pembahagian ke atas ketaksamaan linear.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Menyatakan ketaksamaan yang terhasil apabila
suatu nombor
a. ditambah
kepada
b. ditolak
daripada
kedua-dua belah ketaksamaan yang
diberi.
ii.
Menyatakan ketaksamaan yang terhasil apabila
kedua-dua belah ketaksamaan yang diberi
a. didarab
dengan satu nombor.
b. dibahagi
dengan satu nombor.
iii.
Membina ketaksamaan daripada maklumat yang diberi.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru meminta
para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Tarikh/Hari: 17 Julai 2014 / Khamis
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2M
|
Tempoh:
|
14:30
- 15:30
|
Topik:
|
8. KOORDINAT
|
Objektif
Pembelajaran:
|
8.2 Memahami dan menggunakan konsep skala pada paksi
koordinat.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Menanda nilai pada kedua-dua paksi dengan
melanjutkan urutan nilai yang diberi.
ii.
Menyatakan skala yang digunakan pada kedua-dua
paksi koordinat yang diberi apabila:
a. skala
adalah sama.
b. skala
adalah berbeza.
iii.
Menanda nilai pada kedua-dua paksi dengan
merujuk kepada skala yang diberi.
iv.
Menyatakan koordinat suatu titik dengan
merujuk kepada skala yang diberi.
v.
Memplot titik dengan merujuk kepada koordinat
dan skala yang diberi.
vi.
Mengemuka dan menyelesaikan masalah yang
melibatkan koordinat.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru menerangkan
beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
Para
pelajar member respon yang baik.
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3H
|
Tempoh:
|
15:30
- 16:00
|
Topik:
|
12 Ketaksamaan Linear
|
Objektif
Pembelajaran:
|
12.3 Melaksanakan pengiraan yang melibatkan
penambahan, penolakan, pendaraban dan pembahagian ke atas ketaksamaan linear.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Menyatakan ketaksamaan yang terhasil apabila
suatu nombor
a. ditambah
kepada
b. ditolak
daripada
c. kedua-dua
belah ketaksamaan yang diberi.
ii.
Menyatakan ketaksamaan yang terhasil apabila
kedua-dua belah ketaksamaan yang diberi
a. didarab
dengan satu nombor.
b. dibahagi
dengan satu nombor.
iii.
Membina ketaksamaan daripada maklumat yang diberi.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru meminta
para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Tarikh/Hari: 18 Julai 2014 / Jumaat
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2B
|
Tempoh:
|
14:25
- 15:15
|
Topik:
|
8. KOORDINAT
|
Objektif
Pembelajaran:
|
8.3 Memahami dan menggunakan konsep jarak di antara
dua titik pada satah Cartes.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Menentukan jarak di antara dua titik yang
mempunyai:
a. koordinat-y
b. koordinat-x
ii.
yang sama.
iii.
Menentukan jarak di antara dua titik
menggunakan teorem Pythagoras.
iv.
Mengemuka dan menyelesaikan masalah yang
melibatkan jarak di antara dua titik.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3D
|
Tempoh:
|
16:00
- 16:20
|
Topik:
|
12 Ketaksamaan Linear
|
Objektif
Pembelajaran:
|
12.3 Melaksanakan pengiraan yang melibatkan
penambahan, penolakan, pendaraban dan pembahagian ke atas ketaksamaan linear.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Menyatakan ketaksamaan yang terhasil apabila
suatu nombor
a. ditambah
kepada
b. ditolak
daripada
c. kedua-dua
belah ketaksamaan yang diberi.
ii.
Menyatakan ketaksamaan yang terhasil apabila
kedua-dua belah ketaksamaan yang diberi
a. didarab
dengan satu nombor.
b. dibahagi
dengan satu nombor.
iii.
Membina ketaksamaan daripada maklumat yang diberi.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru meminta
para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
No comments:
Post a Comment