RANCANGAN
PENGAJARAN HARIAN MINGGU 5
Tarikh/Hari: 26 Januari 2015 / Isnin
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2K
|
Tempoh:
|
12:50
- 14:00
|
Topik:
|
1.
NOMBOR BERARAH
|
Objektif
Pembelajaran:
|
1.4 Melanjutkan konsep integer kepada perpuluhan
untuk menyelesaikan masalah.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Membanding dan menyusun perpuluhan.
ii.
Melaksanakan penambahan, penolakan, pendaraban
atau pembahagian terhadap perpuluhan.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan, Bertoleransi
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2D
|
Tempoh:
|
14:00
- 15:10
|
Topik:
|
1.
NOMBOR BERARAH
|
Objektif
Pembelajaran:
|
1.4 Melanjutkan konsep integer kepada perpuluhan
untuk menyelesaikan masalah.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Membanding dan menyusun perpuluhan.
ii.
Melaksanakan penambahan, penolakan, pendaraban
atau pembahagian terhadap perpuluhan.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan, Bertoleransi
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2F
|
Tempoh:
|
17:10
- 18:20
|
Topik:
|
1.
NOMBOR BERARAH
|
Objektif
Pembelajaran:
|
1.4 Melanjutkan konsep integer kepada perpuluhan
untuk menyelesaikan masalah.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Membanding dan menyusun perpuluhan.
ii.
Melaksanakan penambahan, penolakan, pendaraban
atau pembahagian terhadap perpuluhan.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan, Bertoleransi
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Tarikh/hari: 27 Januari 2015 / Selasa
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2F
|
Tempoh:
|
12:50
- 14:00
|
Topik:
|
1.
NOMBOR BERARAH
|
Objektif
Pembelajaran:
|
1.4 Melanjutkan konsep integer kepada perpuluhan
untuk menyelesaikan masalah.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Membanding dan menyusun perpuluhan.
ii.
Melaksanakan penambahan, penolakan, pendaraban
atau pembahagian terhadap perpuluhan.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan, Bertoleransi
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
.
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3M
|
Tempoh:
|
15:25
- 16:35
|
Topik:
|
2 POLIGON II
|
Objektif
Pembelajaran:
|
2.2 Memahami dan menggunakan pengetahuan tentang sudut
peluaran dan sudut pedalaman poligon.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Mengenal pasti sudut pedalaman dan sudut
peluaran poligon.
ii.
Menentukan nilai sudut peluaran apabila nilai
sudut pedalaman poligon diberi dan begitu juga sebaliknya.
iii.
Menentukan hasil tambah sudut pedalaman
poligon.
iv.
Menentukan hasil tambah sudut peluaran
poligon.
v.
Menentukan
a. nilai
sudut pedalaman poligon sekata apabila bilangan sisi diberi.
b. nilai
sudut peluaran poligon sekata apabila bilangan sisi diberi.
c. bilangan
sisi poligon sekata apabila nilai sudut pedalaman atau sudut peluaran diberi.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3B
|
Tempoh:
|
16:35
- 17:00
|
Topik:
|
2 POLIGON II
|
Objektif
Pembelajaran:
|
2.2 Memahami dan menggunakan pengetahuan tentang sudut
peluaran dan sudut pedalaman poligon.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Mengenal pasti sudut pedalaman dan sudut
peluaran poligon.
ii.
Menentukan nilai sudut peluaran apabila nilai
sudut pedalaman poligon diberi dan begitu juga sebaliknya.
iii.
Menentukan hasil tambah sudut pedalaman
poligon.
iv.
Menentukan hasil tambah sudut peluaran
poligon.
v.
Menentukan
a. nilai
sudut pedalaman poligon sekata apabila bilangan sisi diberi.
b. nilai
sudut peluaran poligon sekata apabila bilangan sisi diberi.
c. bilangan
sisi poligon sekata apabila nilai sudut pedalaman atau sudut peluaran diberi.
vi.
Menyelesaikan masalah yang melibatkan sudut dan
sisi poligon.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Tarikh/Hari: 28 Januari 2015 / Rabu
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2D
|
Tempoh:
|
12:50
- 14:00
|
Topik:
|
1.
NOMBOR BERARAH
|
Objektif
Pembelajaran:
|
1.4 Melanjutkan konsep integer kepada perpuluhan
untuk menyelesaikan masalah.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Membanding dan menyusun perpuluhan.
ii.
Melaksanakan penambahan, penolakan, pendaraban
atau pembahagian terhadap perpuluhan.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan, Bertoleransi
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3B
|
Tempoh:
|
16:35
- 17:45
|
Topik:
|
2 POLIGON II
|
Objektif
Pembelajaran:
|
2.2 Memahami dan menggunakan pengetahuan tentang sudut
peluaran dan sudut pedalaman poligon.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Mengenal pasti sudut pedalaman dan sudut
peluaran poligon.
ii.
Menentukan nilai sudut peluaran apabila nilai
sudut pedalaman poligon diberi dan begitu juga sebaliknya.
iii.
Menentukan hasil tambah sudut pedalaman
poligon.
iv.
Menentukan hasil tambah sudut peluaran
poligon.
v.
Menentukan
a. nilai
sudut pedalaman poligon sekata apabila bilangan sisi diberi.
b. nilai
sudut peluaran poligon sekata apabila bilangan sisi diberi.
c. bilangan
sisi poligon sekata apabila nilai sudut pedalaman atau sudut peluaran diberi.
vi.
Menyelesaikan masalah yang melibatkan sudut dan
sisi poligon.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2K
|
Tempoh:
|
17:45
- 18:20
|
Topik:
|
1.
NOMBOR BERARAH
|
Objektif
Pembelajaran:
|
1.4 Melanjutkan konsep integer kepada perpuluhan
untuk menyelesaikan masalah.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Membanding dan menyusun perpuluhan.
ii.
Melaksanakan penambahan, penolakan, pendaraban
atau pembahagian terhadap perpuluhan.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan, Bertoleransi
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Tarikh/Hari: 29 Januari 2015 / Khamis
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2K
|
Tempoh:
|
12:50
- 14:00
|
Topik:
|
1.
NOMBOR BERARAH
|
Objektif
Pembelajaran:
|
1.5 Melaksanakan pengiraan yang melibatkan nombor
berarah (integer, pecahan dan perpuluhan).
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Melaksanakan penambahan, penolakan, pendaraban
atau pembahagian yang melibatkan dua nombor berarah.
ii.
Melaksanakan pengiraan yang melibatkan
gabungan dua atau lebih operasi terhadap nombor berarah termasuk penggunaan
tanda kurung.
iii.
Mengemuka dan menyelesaikan masalah yang
melibatkan nombor berarah.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3M
|
Tempoh:
|
15:25
- 16:00
|
Topik:
|
2 POLIGON II
|
Objektif
Pembelajaran:
|
2.2 Memahami dan menggunakan pengetahuan tentang sudut
peluaran dan sudut pedalaman poligon.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Mengenal pasti sudut pedalaman dan sudut
peluaran poligon.
ii.
Menentukan nilai sudut peluaran apabila nilai
sudut pedalaman poligon diberi dan begitu juga sebaliknya.
iii.
Menentukan hasil tambah sudut pedalaman
poligon.
iv.
Menentukan hasil tambah sudut peluaran
poligon.
v.
Menentukan
a. nilai
sudut pedalaman poligon sekata apabila bilangan sisi diberi.
b. nilai
sudut peluaran poligon sekata apabila bilangan sisi diberi.
c. bilangan
sisi poligon sekata apabila nilai sudut pedalaman atau sudut peluaran diberi.
vi.
Menyelesaikan masalah yang melibatkan sudut dan
sisi poligon.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2F
|
Tempoh:
|
16:35
- 17:00
|
Topik:
|
1.
NOMBOR BERARAH
|
Objektif
Pembelajaran:
|
1.5 Melaksanakan pengiraan yang melibatkan nombor
berarah (integer, pecahan dan perpuluhan).
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Melaksanakan penambahan, penolakan, pendaraban
atau pembahagian yang melibatkan dua nombor berarah.
ii.
Melaksanakan pengiraan yang melibatkan
gabungan dua atau lebih operasi terhadap nombor berarah termasuk penggunaan
tanda kurung.
iii.
Mengemuka dan menyelesaikan masalah yang
melibatkan nombor berarah.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Tarikh/Hari: 30 Januari 2015 / Jumaat
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2D
|
Tempoh:
|
14:00
- 14:25
|
Topik:
|
|
Objektif
Pembelajaran:
|
KEJOHANAN BOLA BALING MSS SARAWAK DI SAMARAHAN
|
Hasil Pembelajaran:
|
|
Nilai
Murni:
|
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
|
Aktiviti:
|
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3M
|
Tempoh:
|
14:35
- 15:45
|
Topik:
|
|
Objektif
Pembelajaran:
|
KEJOHANAN BOLA BALING MSS SARAWAK DI SAMARAHAN
|
Hasil Pembelajaran:
|
|
Nilai
Murni:
|
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
|
Aktiviti:
|
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3B
|
Tempoh:
|
17:10
- 16:20
|
Topik:
|
|
Objektif
Pembelajaran:
|
KEJOHANAN BOLA BALING MSS SARAWAK DI SAMARAHAN
|
Hasil Pembelajaran:
|
|
Nilai
Murni:
|
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
|
Aktiviti:
|
|
Refleksi:
|
|
No comments:
Post a Comment