Tuesday, February 3, 2015

MINGGU 5

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN MINGGU 5
Tarikh/Hari: 26 Januari 2015 / Isnin
Subjek:
Matematik
Kelas:
2K
Tempoh:
12:50 - 14:00
Topik:
1. NOMBOR BERARAH
Objektif Pembelajaran: 
1.4 Melanjutkan konsep integer kepada perpuluhan untuk menyelesaikan masalah.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Membanding dan menyusun perpuluhan.

      ii.            Melaksanakan penambahan, penolakan, pendaraban atau pembahagian terhadap perpuluhan.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan, Bertoleransi
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Subjek:
Matematik
Kelas:
2D
Tempoh:
14:00 - 15:10
Topik:
1. NOMBOR BERARAH
Objektif Pembelajaran: 
1.4 Melanjutkan konsep integer kepada perpuluhan untuk menyelesaikan masalah.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Membanding dan menyusun perpuluhan.

      ii.            Melaksanakan penambahan, penolakan, pendaraban atau pembahagian terhadap perpuluhan.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan, Bertoleransi
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Subjek:
Matematik
Kelas:
2F
Tempoh:
17:10 - 18:20
Topik:
1. NOMBOR BERARAH
Objektif Pembelajaran: 
1.4 Melanjutkan konsep integer kepada perpuluhan untuk menyelesaikan masalah.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Membanding dan menyusun perpuluhan.

      ii.            Melaksanakan penambahan, penolakan, pendaraban atau pembahagian terhadap perpuluhan.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan, Bertoleransi
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Tarikh/hari: 27 Januari 2015 / Selasa
Subjek:
Matematik
Kelas:
2F
Tempoh:
12:50 - 14:00
Topik:
1. NOMBOR BERARAH
Objektif Pembelajaran: 
1.4 Melanjutkan konsep integer kepada perpuluhan untuk menyelesaikan masalah.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Membanding dan menyusun perpuluhan.

      ii.            Melaksanakan penambahan, penolakan, pendaraban atau pembahagian terhadap perpuluhan.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan, Bertoleransi
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:
.

Subjek:
Matematik
Kelas:
3M
Tempoh:
15:25 - 16:35
Topik:
2  POLIGON II
Objektif Pembelajaran: 
2.2 Memahami dan menggunakan pengetahuan tentang sudut peluaran dan sudut pedalaman poligon.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Mengenal pasti sudut pedalaman dan sudut peluaran poligon.

      ii.            Menentukan nilai sudut peluaran apabila nilai sudut pedalaman poligon diberi dan begitu juga sebaliknya.

    iii.            Menentukan hasil tambah sudut pedalaman poligon.

    iv.            Menentukan hasil tambah sudut peluaran poligon.

      v.            Menentukan
a.       nilai sudut pedalaman poligon sekata apabila bilangan sisi diberi.
b.      nilai sudut peluaran poligon sekata apabila bilangan sisi diberi.
c.       bilangan sisi poligon sekata apabila nilai sudut pedalaman atau sudut peluaran diberi.

  1. Menyelesaikan masalah yang melibatkan sudut dan sisi poligon.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Subjek:
Matematik
Kelas:
3B
Tempoh:
16:35 - 17:00
Topik:
2  POLIGON II
Objektif Pembelajaran: 
2.2 Memahami dan menggunakan pengetahuan tentang sudut peluaran dan sudut pedalaman poligon.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Mengenal pasti sudut pedalaman dan sudut peluaran poligon.

      ii.            Menentukan nilai sudut peluaran apabila nilai sudut pedalaman poligon diberi dan begitu juga sebaliknya.

    iii.            Menentukan hasil tambah sudut pedalaman poligon.

    iv.            Menentukan hasil tambah sudut peluaran poligon.

      v.            Menentukan
a.       nilai sudut pedalaman poligon sekata apabila bilangan sisi diberi.
b.      nilai sudut peluaran poligon sekata apabila bilangan sisi diberi.
c.       bilangan sisi poligon sekata apabila nilai sudut pedalaman atau sudut peluaran diberi.

    vi.            Menyelesaikan masalah yang melibatkan sudut dan sisi poligon.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:



Tarikh/Hari: 28 Januari 2015 / Rabu
Subjek:
Matematik
Kelas:
2D
Tempoh:
12:50 - 14:00
Topik:
1. NOMBOR BERARAH
Objektif Pembelajaran: 
1.4 Melanjutkan konsep integer kepada perpuluhan untuk menyelesaikan masalah.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Membanding dan menyusun perpuluhan.

      ii.            Melaksanakan penambahan, penolakan, pendaraban atau pembahagian terhadap perpuluhan.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan, Bertoleransi
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Subjek:
Matematik
Kelas:
3B
Tempoh:
16:35 - 17:45
Topik:
2  POLIGON II
Objektif Pembelajaran: 
2.2 Memahami dan menggunakan pengetahuan tentang sudut peluaran dan sudut pedalaman poligon.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Mengenal pasti sudut pedalaman dan sudut peluaran poligon.

      ii.            Menentukan nilai sudut peluaran apabila nilai sudut pedalaman poligon diberi dan begitu juga sebaliknya.

    iii.            Menentukan hasil tambah sudut pedalaman poligon.

    iv.            Menentukan hasil tambah sudut peluaran poligon.

      v.            Menentukan
a.       nilai sudut pedalaman poligon sekata apabila bilangan sisi diberi.
b.      nilai sudut peluaran poligon sekata apabila bilangan sisi diberi.
c.       bilangan sisi poligon sekata apabila nilai sudut pedalaman atau sudut peluaran diberi.

    vi.            Menyelesaikan masalah yang melibatkan sudut dan sisi poligon.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:



Subjek:
Matematik
Kelas:
2K
Tempoh:
17:45 - 18:20
Topik:
1. NOMBOR BERARAH
Objektif Pembelajaran: 
1.4 Melanjutkan konsep integer kepada perpuluhan untuk menyelesaikan masalah.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Membanding dan menyusun perpuluhan.

      ii.            Melaksanakan penambahan, penolakan, pendaraban atau pembahagian terhadap perpuluhan.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan, Bertoleransi
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:



Tarikh/Hari: 29 Januari 2015 / Khamis
Subjek:
Matematik
Kelas:
2K
Tempoh:
12:50 - 14:00
Topik:
1. NOMBOR BERARAH
Objektif Pembelajaran: 
1.5 Melaksanakan pengiraan yang melibatkan nombor berarah (integer, pecahan dan perpuluhan).
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Melaksanakan penambahan, penolakan, pendaraban atau pembahagian yang melibatkan dua nombor berarah.

      ii.            Melaksanakan pengiraan yang melibatkan gabungan dua atau lebih operasi terhadap nombor berarah termasuk penggunaan tanda kurung.

    iii.            Mengemuka dan menyelesaikan masalah yang melibatkan nombor berarah.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:



Subjek:
Matematik
Kelas:
3M
Tempoh:
15:25 - 16:00
Topik:
2  POLIGON II
Objektif Pembelajaran: 
2.2 Memahami dan menggunakan pengetahuan tentang sudut peluaran dan sudut pedalaman poligon.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Mengenal pasti sudut pedalaman dan sudut peluaran poligon.

      ii.            Menentukan nilai sudut peluaran apabila nilai sudut pedalaman poligon diberi dan begitu juga sebaliknya.

    iii.            Menentukan hasil tambah sudut pedalaman poligon.

    iv.            Menentukan hasil tambah sudut peluaran poligon.

      v.            Menentukan
a.       nilai sudut pedalaman poligon sekata apabila bilangan sisi diberi.
b.      nilai sudut peluaran poligon sekata apabila bilangan sisi diberi.
c.       bilangan sisi poligon sekata apabila nilai sudut pedalaman atau sudut peluaran diberi.

    vi.            Menyelesaikan masalah yang melibatkan sudut dan sisi poligon.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:



Subjek:
Matematik
Kelas:
2F
Tempoh:
16:35 - 17:00
Topik:
1. NOMBOR BERARAH
Objektif Pembelajaran: 
1.5 Melaksanakan pengiraan yang melibatkan nombor berarah (integer, pecahan dan perpuluhan).
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Melaksanakan penambahan, penolakan, pendaraban atau pembahagian yang melibatkan dua nombor berarah.

      ii.            Melaksanakan pengiraan yang melibatkan gabungan dua atau lebih operasi terhadap nombor berarah termasuk penggunaan tanda kurung.

    iii.            Mengemuka dan menyelesaikan masalah yang melibatkan nombor berarah.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:



Tarikh/Hari: 30 Januari 2015 / Jumaat
Subjek:
Matematik
Kelas:
2D
Tempoh:
14:00 - 14:25
Topik:

Objektif Pembelajaran: 
KEJOHANAN BOLA BALING MSS SARAWAK DI SAMARAHAN
Hasil Pembelajaran:

Nilai Murni:

Alat Bantuan Mengajar:

Aktiviti:

Refleksi:



Subjek:
Matematik
Kelas:
3M
Tempoh:
14:35 - 15:45
Topik:

Objektif Pembelajaran: 
KEJOHANAN BOLA BALING MSS SARAWAK DI SAMARAHAN
Hasil Pembelajaran:

Nilai Murni:

Alat Bantuan Mengajar:

Aktiviti:

Refleksi:



Subjek:
Matematik
Kelas:
3B
Tempoh:
17:10 - 16:20
Topik:

Objektif Pembelajaran: 
KEJOHANAN BOLA BALING MSS SARAWAK DI SAMARAHAN
Hasil Pembelajaran:

Nilai Murni:

Alat Bantuan Mengajar:

Aktiviti:

Refleksi:



No comments:

Post a Comment