RANCANGAN
PENGAJARAN HARIAN MINGGU 3
Tarikh/Hari: 12 Januari 2015 / Isnin
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2K
|
Tempoh:
|
12:50
- 14:00
|
Topik:
|
1.
NOMBOR BERARAH
|
Objektif
Pembelajaran:
|
1.1 Melaksanakan pengiraan yang melibatkan pendaraban
dan pembahagian integer untuk menyelesaikan masalah.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
(i) Mendarab integer.
(ii) Menyelesaikan masalah yang melibatkan pendaraban
integer.
(iii) Membahagi integer.
(iv) Menyelesaikan masalah yang melibatkan pembahagian
integer.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan, Bertoleransi
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2D
|
Tempoh:
|
14:00
- 15:10
|
Topik:
|
1.
NOMBOR BERARAH
|
Objektif
Pembelajaran:
|
1.1 Melaksanakan pengiraan yang melibatkan pendaraban
dan pembahagian integer untuk menyelesaikan masalah.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Mendarab integer.
ii.
Menyelesaikan masalah yang melibatkan
pendaraban integer.
iii.
Membahagi integer.
iv.
Menyelesaikan masalah yang melibatkan
pembahagian integer.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan, Bertoleransi
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2F
|
Tempoh:
|
17:10
- 18:20
|
Topik:
|
1.
NOMBOR BERARAH
|
Objektif
Pembelajaran:
|
1.1 Melaksanakan pengiraan yang melibatkan pendaraban
dan pembahagian integer untuk menyelesaikan masalah.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Mendarab integer.
ii.
Menyelesaikan masalah yang melibatkan
pendaraban integer.
iii.
Membahagi integer.
iv.
Menyelesaikan masalah yang melibatkan
pembahagian integer.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan, Bertoleransi
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Tarikh/hari: 13 Januari 2015 / Selasa
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2F
|
Tempoh:
|
12:50
- 14:00
|
Topik:
|
1.
NOMBOR BERARAH
|
Objektif
Pembelajaran:
|
1.1 Melaksanakan pengiraan yang melibatkan pendaraban
dan pembahagian integer untuk menyelesaikan masalah.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Mendarab integer.
ii.
Menyelesaikan masalah yang melibatkan
pendaraban integer.
iii.
Membahagi integer.
iv.
Menyelesaikan masalah yang melibatkan
pembahagian integer.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan, Bertoleransi
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
.
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3M
|
Tempoh:
|
15:25
- 16:35
|
Topik:
|
1 SUDUT DAN GARIS II
|
Objektif
Pembelajaran:
|
1.1 Memahami dan menggunakan ciri-ciri sudut yang
berkaitan dengan garis rentas lintang dan garis selari.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Mengenal pasti
a) garis
rentas lintang.
b) sudut
sepadan.
c) sudut
berselang-seli.
d) sudut
pedalaman.
ii.
Menentukan bahawa bagi garis selari
a) sudut
sepadan adalah sama.
b) sudut
berselang-seli adalah sama.
c) hasil
tambah sudut pedalaman ialah 1800.
iii.
Menentukan nilai
a) sudut
sepadan
b) sudut
berselang-seli
c) sudut
pedalaman
yang berkaitan dengan garis selari.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3B
|
Tempoh:
|
16:35
- 17:00
|
Topik:
|
1 SUDUT DAN GARIS II
|
Objektif
Pembelajaran:
|
1.1 Memahami dan menggunakan ciri-ciri sudut yang
berkaitan dengan garis rentas lintang dan garis selari.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Mengenal pasti
a. garis
rentas lintang.
b. sudut
sepadan.
c. sudut
berselang-seli.
d. sudut
pedalaman.
ii.
Menentukan bahawa bagi garis selari
a. sudut
sepadan adalah sama.
b. sudut
berselang-seli adalah sama.
c. hasil
tambah sudut pedalaman ialah 1800.
iii.
Menentukan nilai
a. sudut
sepadan
b. sudut
berselang-seli
c. sudut
pedalaman
yang berkaitan dengan garis selari.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Tarikh/Hari: 14 Januari 2015 / Rabu
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2D
|
Tempoh:
|
14:00
- 15:10
|
Topik:
|
1.
NOMBOR BERARAH
|
Objektif
Pembelajaran:
|
1.1 Melaksanakan pengiraan yang melibatkan pendaraban
dan pembahagian integer untuk menyelesaikan masalah.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Mendarab integer.
ii.
Menyelesaikan masalah yang melibatkan
pendaraban integer.
iii.
Membahagi integer.
iv.
Menyelesaikan masalah yang melibatkan
pembahagian integer.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan, Bertoleransi
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2K
|
Tempoh:
|
15:25
- 16:00
|
Topik:
|
1.
NOMBOR BERARAH
|
Objektif
Pembelajaran:
|
1.1 Melaksanakan pengiraan yang melibatkan pendaraban
dan pembahagian integer untuk menyelesaikan masalah.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Mendarab integer.
ii. Menyelesaikan
masalah yang melibatkan pendaraban integer.
iii. Membahagi
integer.
iv. Menyelesaikan
masalah yang melibatkan pembahagian integer.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan, Bertoleransi
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3B
|
Tempoh:
|
16:35
- 17:45
|
Topik:
|
1 SUDUT DAN GARIS II
|
Objektif
Pembelajaran:
|
1.1 Memahami dan menggunakan ciri-ciri sudut yang
berkaitan dengan garis rentas lintang dan garis selari.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Menentukan bahawa bagi garis selari
a) sudut
sepadan adalah sama.
b) sudut
berselang-seli adalah sama.
c) hasil
tambah sudut pedalaman ialah 1800.
ii.
Menentukan nilai
a) sudut
sepadan
b) sudut
berselang-seli
c) sudut
pedalaman
yang berkaitan dengan garis selari.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Tarikh/Hari: 15 Januari 2015 / Khamis
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2K
|
Tempoh:
|
12:50
- 14:00
|
Topik:
|
1.
NOMBOR BERARAH
|
Objektif
Pembelajaran:
|
1.2 Melaksanakan pengiraan yang melibatkan operasi
bergabung bagi penambahan, penolakan, pendaraban dan pembahagian integer
untuk menyelesaikan masalah.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Melaksanakan pengiraan yang melibatkan operasi
bergabung bagi penambahan, penolakan, pendaraban dan pembahagian integer.
ii. Menyelesaikan
masalah yang melibatkan operasi bergabung bagi penambahan, penolakan,
pendaraban dan pembahagian integer termasuk penggunaan tanda kurung.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru meminta
beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3M
|
Tempoh:
|
15:25
- 16:00
|
Topik:
|
1 SUDUT DAN GARIS II
|
Objektif
Pembelajaran:
|
1.1 Memahami dan menggunakan ciri-ciri sudut yang
berkaitan dengan garis rentas lintang dan garis selari.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Mengenal pasti
a. garis
rentas lintang.
b. sudut
sepadan.
c. sudut
berselang-seli.
d. sudut
pedalaman.
ii.
Menentukan bahawa bagi garis selari
a. sudut
sepadan adalah sama.
b. sudut
berselang-seli adalah sama.
c. hasil
tambah sudut pedalaman ialah 1800.
iii.
Menentukan nilai
a. sudut
sepadan
b. sudut
berselang-seli
c. sudut
pedalaman
yang berkaitan
dengan garis selari.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru meminta
beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2F
|
Tempoh:
|
16:35
- 17:00
|
Topik:
|
1.
NOMBOR BERARAH
|
Objektif
Pembelajaran:
|
1.2 Melaksanakan pengiraan yang melibatkan operasi
bergabung bagi penambahan, penolakan, pendaraban dan pembahagian integer
untuk menyelesaikan masalah.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Melaksanakan pengiraan yang melibatkan operasi
bergabung bagi penambahan, penolakan, pendaraban dan pembahagian integer.
ii.
Menyelesaikan masalah yang melibatkan operasi
bergabung bagi penambahan, penolakan, pendaraban dan pembahagian integer
termasuk penggunaan tanda kurung.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru meminta
beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Tarikh/Hari: 16 Januari 2015 / Jumaat
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2D
|
Tempoh:
|
14:00
- 14:25
|
Topik:
|
1.
NOMBOR BERARAH
|
Objektif
Pembelajaran:
|
1.2 Melaksanakan pengiraan yang melibatkan operasi
bergabung bagi penambahan, penolakan, pendaraban dan pembahagian integer
untuk menyelesaikan masalah.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Melaksanakan pengiraan yang melibatkan operasi
bergabung bagi penambahan, penolakan, pendaraban dan pembahagian integer.
ii.
Menyelesaikan masalah yang melibatkan operasi
bergabung bagi penambahan, penolakan, pendaraban dan pembahagian integer
termasuk penggunaan tanda kurung.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru meminta
beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
Para
pelajar memberi respon yang baik.
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3M
|
Tempoh:
|
14:35
- 15:45
|
Topik:
|
1 SUDUT DAN GARIS II
|
Objektif
Pembelajaran:
|
1.1 Memahami dan menggunakan ciri-ciri sudut yang
berkaitan dengan garis rentas lintang dan garis selari.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Mengenal pasti
a. garis
rentas lintang.
b. sudut
sepadan.
c. sudut
berselang-seli.
d. sudut
pedalaman.
ii.
Menentukan bahawa bagi garis selari
a. sudut
sepadan adalah sama.
b. sudut
berselang-seli adalah sama.
c. hasil
tambah sudut pedalaman ialah 1800.
iii.
Menentukan nilai
a. sudut
sepadan
b. sudut
berselang-seli
c. sudut
pedalaman
yang berkaitan
dengan garis selari.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru meminta
beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3B
|
Tempoh:
|
17:10
- 16:20
|
Topik:
|
1 SUDUT DAN GARIS II
|
Objektif
Pembelajaran:
|
1.1 Memahami dan menggunakan ciri-ciri sudut yang
berkaitan dengan garis rentas lintang dan garis selari.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Menentukan
sama ada dua garis yang diberi adalah selari berdasarkan ciri-ciri sudut yang
berkaitan dengan garis rentas lintang.
ii.
Menyelesaikan
masalah yang melibatkan ciri-ciri sudut yang berkaitan dengan garis rentas
lintang.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
Para
pelajar memberi respon yang baik.
|
No comments:
Post a Comment