Tuesday, February 3, 2015

MINGGU 3

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN MINGGU 3
Tarikh/Hari: 12 Januari 2015 / Isnin
Subjek:
Matematik
Kelas:
2K
Tempoh:
12:50 - 14:00
Topik:
1. NOMBOR BERARAH
Objektif Pembelajaran: 
1.1 Melaksanakan pengiraan yang melibatkan pendaraban dan pembahagian integer untuk menyelesaikan masalah.

Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:

(i) Mendarab integer.
(ii) Menyelesaikan masalah yang melibatkan pendaraban integer.
(iii) Membahagi integer.
(iv) Menyelesaikan masalah yang melibatkan pembahagian integer.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan, Bertoleransi
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Subjek:
Matematik
Kelas:
2D
Tempoh:
14:00 - 15:10
Topik:
1. NOMBOR BERARAH
Objektif Pembelajaran: 
1.1 Melaksanakan pengiraan yang melibatkan pendaraban dan pembahagian integer untuk menyelesaikan masalah.

Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:

        i.            Mendarab integer.
      ii.            Menyelesaikan masalah yang melibatkan pendaraban integer.
    iii.            Membahagi integer.
    iv.            Menyelesaikan masalah yang melibatkan pembahagian integer.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan, Bertoleransi
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Subjek:
Matematik
Kelas:
2F
Tempoh:
17:10 - 18:20
Topik:
1. NOMBOR BERARAH
Objektif Pembelajaran: 
1.1 Melaksanakan pengiraan yang melibatkan pendaraban dan pembahagian integer untuk menyelesaikan masalah.

Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Mendarab integer.
      ii.            Menyelesaikan masalah yang melibatkan pendaraban integer.
    iii.            Membahagi integer.
    iv.            Menyelesaikan masalah yang melibatkan pembahagian integer.
Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan, Bertoleransi
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:



Tarikh/hari: 13 Januari 2015 / Selasa
Subjek:
Matematik
Kelas:
2F
Tempoh:
12:50 - 14:00
Topik:
1. NOMBOR BERARAH
Objektif Pembelajaran: 
1.1 Melaksanakan pengiraan yang melibatkan pendaraban dan pembahagian integer untuk menyelesaikan masalah.

Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Mendarab integer.
      ii.            Menyelesaikan masalah yang melibatkan pendaraban integer.
    iii.            Membahagi integer.
    iv.            Menyelesaikan masalah yang melibatkan pembahagian integer.
Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan, Bertoleransi
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:
.

Subjek:
Matematik
Kelas:
3M
Tempoh:
15:25 - 16:35
Topik:
1  SUDUT DAN GARIS II
Objektif Pembelajaran: 
1.1 Memahami dan menggunakan ciri-ciri sudut yang berkaitan dengan garis rentas lintang dan garis selari.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Mengenal pasti
a)      garis rentas lintang.
b)      sudut sepadan.
c)      sudut berselang-seli.
d)     sudut pedalaman.

      ii.            Menentukan bahawa bagi garis selari
a)      sudut sepadan adalah sama.
b)      sudut berselang-seli adalah sama.
c)      hasil tambah sudut pedalaman ialah 1800.

    iii.            Menentukan nilai
a)      sudut sepadan
b)      sudut berselang-seli
c)      sudut pedalaman
       yang berkaitan dengan garis selari.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Subjek:
Matematik
Kelas:
3B
Tempoh:
16:35 - 17:00
Topik:
1  SUDUT DAN GARIS II
Objektif Pembelajaran: 
1.1 Memahami dan menggunakan ciri-ciri sudut yang berkaitan dengan garis rentas lintang dan garis selari.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Mengenal pasti
a.       garis rentas lintang.
b.      sudut sepadan.
c.       sudut berselang-seli.
d.      sudut pedalaman.

      ii.            Menentukan bahawa bagi garis selari
a.       sudut sepadan adalah sama.
b.      sudut berselang-seli adalah sama.
c.       hasil tambah sudut pedalaman ialah 1800.

    iii.            Menentukan nilai
a.       sudut sepadan
b.      sudut berselang-seli
c.       sudut pedalaman
yang berkaitan dengan garis selari.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:




Tarikh/Hari: 14 Januari 2015 / Rabu
Subjek:
Matematik
Kelas:
2D
Tempoh:
14:00 - 15:10
Topik:
1. NOMBOR BERARAH
Objektif Pembelajaran: 
1.1 Melaksanakan pengiraan yang melibatkan pendaraban dan pembahagian integer untuk menyelesaikan masalah.

Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:

        i.      Mendarab integer.
      ii.      Menyelesaikan masalah yang melibatkan pendaraban integer.
    iii.      Membahagi integer.
    iv.      Menyelesaikan masalah yang melibatkan pembahagian integer.
Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan, Bertoleransi
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Subjek:
Matematik
Kelas:
2K
Tempoh:
15:25 - 16:00
Topik:
1. NOMBOR BERARAH
Objektif Pembelajaran: 
1.1 Melaksanakan pengiraan yang melibatkan pendaraban dan pembahagian integer untuk menyelesaikan masalah.

Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.      Mendarab integer.
      ii.      Menyelesaikan masalah yang melibatkan pendaraban integer.
    iii.      Membahagi integer.
    iv.      Menyelesaikan masalah yang melibatkan pembahagian integer.
Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan, Bertoleransi
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:



Subjek:
Matematik
Kelas:
3B
Tempoh:
16:35 - 17:45
Topik:
1  SUDUT DAN GARIS II
Objektif Pembelajaran: 
1.1 Memahami dan menggunakan ciri-ciri sudut yang berkaitan dengan garis rentas lintang dan garis selari.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:

        i.            Menentukan bahawa bagi garis selari
a)      sudut sepadan adalah sama.
b)      sudut berselang-seli adalah sama.
c)      hasil tambah sudut pedalaman ialah 1800.

      ii.            Menentukan nilai
a)      sudut sepadan
b)      sudut berselang-seli
c)      sudut pedalaman
yang berkaitan dengan garis selari.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:



Tarikh/Hari: 15 Januari 2015 / Khamis
Subjek:
Matematik
Kelas:
2K
Tempoh:
12:50 - 14:00
Topik:
1. NOMBOR BERARAH
Objektif Pembelajaran: 
1.2 Melaksanakan pengiraan yang melibatkan operasi bergabung bagi penambahan, penolakan, pendaraban dan pembahagian integer untuk menyelesaikan masalah.

Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
  i.      Melaksanakan pengiraan yang melibatkan operasi bergabung bagi penambahan, penolakan, pendaraban dan pembahagian integer.
ii.      Menyelesaikan masalah yang melibatkan operasi bergabung bagi penambahan, penolakan, pendaraban dan pembahagian integer termasuk penggunaan tanda kurung.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:



Subjek:
Matematik
Kelas:
3M
Tempoh:
15:25 - 16:00
Topik:
1  SUDUT DAN GARIS II
Objektif Pembelajaran: 
1.1 Memahami dan menggunakan ciri-ciri sudut yang berkaitan dengan garis rentas lintang dan garis selari.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Mengenal pasti
a.       garis rentas lintang.
b.      sudut sepadan.
c.       sudut berselang-seli.
d.      sudut pedalaman.

      ii.            Menentukan bahawa bagi garis selari
a.       sudut sepadan adalah sama.
b.      sudut berselang-seli adalah sama.
c.       hasil tambah sudut pedalaman ialah 1800.

    iii.            Menentukan nilai
a.       sudut sepadan
b.      sudut berselang-seli
c.       sudut pedalaman
       yang berkaitan dengan garis selari.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:



Subjek:
Matematik
Kelas:
2F
Tempoh:
16:35 - 17:00
Topik:
1. NOMBOR BERARAH
Objektif Pembelajaran: 
1.2 Melaksanakan pengiraan yang melibatkan operasi bergabung bagi penambahan, penolakan, pendaraban dan pembahagian integer untuk menyelesaikan masalah.

Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
       i.             Melaksanakan pengiraan yang melibatkan operasi bergabung bagi penambahan, penolakan, pendaraban dan pembahagian integer.
     ii.             Menyelesaikan masalah yang melibatkan operasi bergabung bagi penambahan, penolakan, pendaraban dan pembahagian integer termasuk penggunaan tanda kurung.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:



Tarikh/Hari: 16 Januari 2015 / Jumaat
Subjek:
Matematik
Kelas:
2D
Tempoh:
14:00 - 14:25
Topik:
1. NOMBOR BERARAH
Objektif Pembelajaran: 
1.2 Melaksanakan pengiraan yang melibatkan operasi bergabung bagi penambahan, penolakan, pendaraban dan pembahagian integer untuk menyelesaikan masalah.

Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
       i.             Melaksanakan pengiraan yang melibatkan operasi bergabung bagi penambahan, penolakan, pendaraban dan pembahagian integer.
     ii.             Menyelesaikan masalah yang melibatkan operasi bergabung bagi penambahan, penolakan, pendaraban dan pembahagian integer termasuk penggunaan tanda kurung.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:
Para pelajar memberi respon yang baik.


Subjek:
Matematik
Kelas:
3M
Tempoh:
14:35 - 15:45
Topik:
1  SUDUT DAN GARIS II
Objektif Pembelajaran: 
1.1 Memahami dan menggunakan ciri-ciri sudut yang berkaitan dengan garis rentas lintang dan garis selari.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Mengenal pasti
a.       garis rentas lintang.
b.      sudut sepadan.
c.       sudut berselang-seli.
d.      sudut pedalaman.

      ii.            Menentukan bahawa bagi garis selari
a.       sudut sepadan adalah sama.
b.      sudut berselang-seli adalah sama.
c.       hasil tambah sudut pedalaman ialah 1800.

    iii.            Menentukan nilai
a.       sudut sepadan
b.      sudut berselang-seli
c.       sudut pedalaman
       yang berkaitan dengan garis selari.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:



Subjek:
Matematik
Kelas:
3B
Tempoh:
17:10 - 16:20
Topik:
1  SUDUT DAN GARIS II
Objektif Pembelajaran: 
1.1 Memahami dan menggunakan ciri-ciri sudut yang berkaitan dengan garis rentas lintang dan garis selari.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Menentukan sama ada dua garis yang diberi adalah selari berdasarkan ciri-ciri sudut yang berkaitan dengan garis rentas lintang.

      ii.            Menyelesaikan masalah yang melibatkan ciri-ciri sudut yang berkaitan dengan garis rentas lintang.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:
Para pelajar memberi respon yang baik.


No comments:

Post a Comment