RANCANGAN
PENGAJARAN HARIAN MINGGU 40
Tarikh/Hari: 06 Oktober 2014 / Isnin
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2M
|
Tempoh:
|
12:50
- 13:25
|
Topik:
|
|
Objektif
Pembelajaran:
|
CUTI HARI RAYA HAJI
|
Hasil Pembelajaran:
|
|
Nilai
Murni:
|
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
|
Aktiviti:
|
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2B
|
Tempoh:
|
14:25
- 15:10
|
Topik:
|
CUTI HARI RAYA HAJI
|
Objektif
Pembelajaran:
|
|
Hasil Pembelajaran:
|
|
Nilai
Murni:
|
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
|
Aktiviti:
|
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3D
|
Tempoh:
|
15:25
- 16:00
|
Topik:
|
|
Objektif
Pembelajaran:
|
CUTI HARI RAYA HAJI
|
Hasil Pembelajaran:
|
|
Nilai
Murni:
|
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
|
Aktiviti:
|
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3H
|
Tempoh:
|
16:00
- 17:10
|
Topik:
|
|
Objektif
Pembelajaran:
|
CUTI HARI RAYA HAJI
|
Hasil Pembelajaran:
|
|
Nilai
Murni:
|
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
|
Aktiviti:
|
|
Refleksi:
|
|
Tarikh/hari: 07 Oktober 2014 / Selasa
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2M
|
Tempoh:
|
15:25
- 16:35
|
Topik:
|
12. PEPEJAL GEOMETRI II
|
Objektif
Pembelajaran:
|
12.1 Memahami ciri geometri bagi prisma, piramid,
silinder, kon dan sfera.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Menyatakan ciri geometri bagi prisma, piramid,
silinder, kon dan sfera.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2B
|
Tempoh:
|
17:10
- 18:20
|
Topik:
|
12. PEPEJAL GEOMETRI II
|
Objektif
Pembelajaran:
|
12.1 Memahami ciri geometri bagi prisma, piramid,
silinder, kon dan sfera.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Menyatakan ciri geometri bagi prisma, piramid,
silinder, kon dan sfera.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Tarikh/Hari: 08 Oktober 2014 / Rabu
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3D
|
Tempoh:
|
14:00
- 15:10
|
Topik:
|
|
Objektif
Pembelajaran:
|
ULANGKAJI
|
Hasil Pembelajaran:
|
|
Nilai
Murni:
|
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
|
Aktiviti:
|
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3H
|
Tempoh:
|
15:25
- 16:00
|
Topik:
|
|
Objektif
Pembelajaran:
|
ULANGKAJI
|
Hasil Pembelajaran:
|
|
Nilai
Murni:
|
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
|
Aktiviti:
|
|
Refleksi:
|
|
Tarikh/Hari: 09 Oktober 2014 / Khamis
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3H
|
Tempoh:
|
12:50
- 14:00
|
Topik:
|
|
Objektif
Pembelajaran:
|
ULANGKAJI
|
Hasil Pembelajaran:
|
|
Nilai
Murni:
|
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
|
Aktiviti:
|
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3D
|
Tempoh:
|
14:00
- 15:10
|
Topik:
|
|
Objektif
Pembelajaran:
|
ULANGKAJI
|
Hasil Pembelajaran:
|
|
Nilai
Murni:
|
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
|
Aktiviti:
|
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2B
|
Tempoh:
|
16:35
- 17:45
|
Topik:
|
12. PEPEJAL GEOMETRI II
|
Objektif
Pembelajaran:
|
12.2 Memahami konsep bentangan.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Melukis bentangan bagi prisma, piramid,
silinder dan kon.
ii.
Menyatakan jenis pepejal apabila suatu
bentangan diberi.
iii.
Membina model pepejal apabila suatu bentangan
diberi.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Tarikh/Hari: 10 Oktober 2014 / Jumaat
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2M
|
Tempoh:
|
14:35
- 15:45
|
Topik:
|
12. PEPEJAL GEOMETRI II
|
Objektif
Pembelajaran:
|
12.2 Memahami konsep bentangan.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Melukis bentangan bagi prisma, piramid,
silinder dan kon.
ii.
Menyatakan jenis pepejal apabila suatu
bentangan diberi.
iii.
Membina model pepejal apabila suatu bentangan
diberi.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
No comments:
Post a Comment