RANCANGAN
PENGAJARAN HARIAN MINGGU 39
Tarikh/Hari: 29 September 2014 / Isnin
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2M
|
Tempoh:
|
12:50
- 13:25
|
Topik:
|
11. PENJELMAAN
|
Objektif
Pembelajaran:
|
11.5 Memahami dan menggunakan konsep isometri.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Mengenal pasti suatu isometri.
ii.
Menentukan sama ada penjelmaan yang diberi
adalah isometri.
iii.
Membina pola menggunakan isometri.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2B
|
Tempoh:
|
14:25
- 15:10
|
Topik:
|
11. PENJELMAAN
|
Objektif
Pembelajaran:
|
11.5 Memahami dan menggunakan konsep isometri.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Mengenal pasti suatu isometri.
ii.
Menentukan sama ada penjelmaan yang diberi
adalah isometri.
iii.
Membina pola menggunakan isometri.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3D
|
Tempoh:
|
15:25
- 16:00
|
Topik:
|
|
Objektif
Pembelajaran:
|
ULANGKAJI
|
Hasil Pembelajaran:
|
|
Nilai
Murni:
|
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
|
Aktiviti:
|
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3H
|
Tempoh:
|
16:00
- 17:10
|
Topik:
|
|
Objektif
Pembelajaran:
|
ULANGKAJI
|
Hasil Pembelajaran:
|
|
Nilai
Murni:
|
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
|
Aktiviti:
|
|
Refleksi:
|
|
Tarikh/hari: 30 September 2014 / Selasa
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2M
|
Tempoh:
|
15:25
- 16:35
|
Topik:
|
11. PENJELMAAN
|
Objektif
Pembelajaran:
|
11.6 Memahami dan menggunakan konsep kekongruenan.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Mengenal pasti sama ada dua rajah adalah
kongruen.
ii.
Mengenal pasti kekongruenan antara dua rajah
sebagai satu ciri isometri.
iii.
Menyelesaikan masalah yang melibatkan
kekongruenan.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2B
|
Tempoh:
|
17:10
- 18:20
|
Topik:
|
11. PENJELMAAN
|
Objektif
Pembelajaran:
|
11.6 Memahami dan menggunakan konsep kekongruenan.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Mengenal pasti sama ada dua rajah adalah
kongruen.
ii.
Mengenal pasti kekongruenan antara dua rajah
sebagai satu ciri isometri.
iii.
Menyelesaikan masalah yang melibatkan
kekongruenan.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru menerangkan
beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Tarikh/Hari: 01 Oktober 2014 / Rabu
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3D
|
Tempoh:
|
14:00
- 15:10
|
Topik:
|
|
Objektif
Pembelajaran:
|
ULANGKAJI
|
Hasil Pembelajaran:
|
|
Nilai
Murni:
|
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
|
Aktiviti:
|
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3H
|
Tempoh:
|
15:25
- 16:00
|
Topik:
|
|
Objektif
Pembelajaran:
|
ULANGKAJI
|
Hasil Pembelajaran:
|
|
Nilai
Murni:
|
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
|
Aktiviti:
|
|
Refleksi:
|
|
Tarikh/Hari: 02 Oktober 2014 / Khamis
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3H
|
Tempoh:
|
12:50
- 14:00
|
Topik:
|
|
Objektif
Pembelajaran:
|
ULANGKAJI
|
Hasil Pembelajaran:
|
|
Nilai
Murni:
|
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
|
Aktiviti:
|
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
3D
|
Tempoh:
|
14:00
- 15:10
|
Topik:
|
|
Objektif
Pembelajaran:
|
ULANGKAJI
|
Hasil Pembelajaran:
|
|
Nilai
Murni:
|
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
|
Aktiviti:
|
|
Refleksi:
|
|
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2B
|
Tempoh:
|
16:35
- 17:45
|
Topik:
|
11. PENJELMAAN
|
Objektif
Pembelajaran:
|
11.7 Memahami dan menggunakan ciri sisi empat melalui
konsep penjelmaan.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Menentukan ciri sisi empat menggunakan
pantulan dan putaran.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
Tarikh/Hari: 03 Oktober 2014 / Jumaat
Subjek:
|
Matematik
|
Kelas:
|
2M
|
Tempoh:
|
14:35
- 15:45
|
Topik:
|
11. PENJELMAAN
|
Objektif
Pembelajaran:
|
11.7 Memahami dan menggunakan ciri sisi empat melalui
konsep penjelmaan.
|
Hasil Pembelajaran:
|
Di
akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
i.
Menentukan ciri sisi empat menggunakan
pantulan dan putaran.
|
Nilai
Murni:
|
Bekerjasama,
Berkeyakinan
|
Alat
Bantuan Mengajar:
|
Buku
Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
|
Aktiviti:
|
i.
Guru
menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
ii.
Guru
meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
iii.
Guru
meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
|
Refleksi:
|
|
No comments:
Post a Comment