Thursday, November 6, 2014

WEEK 39

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN MINGGU 39
Tarikh/Hari: 29 September 2014 / Isnin
Subjek:
Matematik
Kelas:
2M
Tempoh:
12:50 - 13:25
Topik:
11. PENJELMAAN
Objektif Pembelajaran: 
11.5 Memahami dan menggunakan konsep isometri.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Mengenal pasti suatu isometri.
      ii.            Menentukan sama ada penjelmaan yang diberi adalah isometri.
    iii.            Membina pola menggunakan isometri.
Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Subjek:
Matematik
Kelas:
2B
Tempoh:
14:25 - 15:10
Topik:
11. PENJELMAAN
Objektif Pembelajaran: 
11.5 Memahami dan menggunakan konsep isometri.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Mengenal pasti suatu isometri.
      ii.            Menentukan sama ada penjelmaan yang diberi adalah isometri.
    iii.            Membina pola menggunakan isometri.
Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Subjek:
Matematik
Kelas:
3D
Tempoh:
15:25 - 16:00
Topik:

Objektif Pembelajaran: 
ULANGKAJI
Hasil Pembelajaran:

Nilai Murni:

Alat Bantuan Mengajar:

Aktiviti:

Refleksi:


Subjek:
Matematik
Kelas:
3H
Tempoh:
16:00 - 17:10
Topik:

Objektif Pembelajaran: 
ULANGKAJI
Hasil Pembelajaran:

Nilai Murni:

Alat Bantuan Mengajar:

Aktiviti:

Refleksi:


Tarikh/hari: 30 September 2014 / Selasa
Subjek:
Matematik
Kelas:
2M
Tempoh:
15:25 - 16:35
Topik:
11. PENJELMAAN
Objektif Pembelajaran: 
11.6 Memahami dan menggunakan konsep kekongruenan.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Mengenal pasti sama ada dua rajah adalah kongruen.
      ii.            Mengenal pasti kekongruenan antara dua rajah sebagai satu ciri isometri.
    iii.            Menyelesaikan masalah yang melibatkan kekongruenan.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Subjek:
Matematik
Kelas:
2B
Tempoh:
17:10 - 18:20
Topik:
11. PENJELMAAN
Objektif Pembelajaran: 
11.6 Memahami dan menggunakan konsep kekongruenan.
Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Mengenal pasti sama ada dua rajah adalah kongruen.
      ii.            Mengenal pasti kekongruenan antara dua rajah sebagai satu ciri isometri.
    iii.            Menyelesaikan masalah yang melibatkan kekongruenan.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Tarikh/Hari: 01 Oktober 2014 / Rabu
Subjek:
Matematik
Kelas:
3D
Tempoh:
14:00 - 15:10
Topik:

Objektif Pembelajaran: 
ULANGKAJI
Hasil Pembelajaran:

Nilai Murni:

Alat Bantuan Mengajar:

Aktiviti:

Refleksi:


Subjek:
Matematik
Kelas:
3H
Tempoh:
15:25 - 16:00
Topik:

Objektif Pembelajaran: 
ULANGKAJI
Hasil Pembelajaran:

Nilai Murni:

Alat Bantuan Mengajar:

Aktiviti:

Refleksi:


Tarikh/Hari: 02 Oktober 2014 / Khamis
Subjek:
Matematik
Kelas:
3H
Tempoh:
12:50 - 14:00
Topik:

Objektif Pembelajaran: 
ULANGKAJI
Hasil Pembelajaran:

Nilai Murni:

Alat Bantuan Mengajar:

Aktiviti:

Refleksi:



Subjek:
Matematik
Kelas:
3D
Tempoh:
14:00 - 15:10
Topik:

Objektif Pembelajaran: 
ULANGKAJI
Hasil Pembelajaran:

Nilai Murni:

Alat Bantuan Mengajar:

Aktiviti:

Refleksi:



Subjek:
Matematik
Kelas:
2B
Tempoh:
16:35 - 17:45
Topik:
11. PENJELMAAN
Objektif Pembelajaran: 
11.7 Memahami dan menggunakan ciri sisi empat melalui konsep penjelmaan.

Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Menentukan ciri sisi empat menggunakan pantulan dan putaran.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:

        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:


Tarikh/Hari: 03 Oktober 2014 / Jumaat
Subjek:
Matematik
Kelas:
2M
Tempoh:
14:35 - 15:45
Topik:
11. PENJELMAAN
Objektif Pembelajaran: 
11.7 Memahami dan menggunakan ciri sisi empat melalui konsep penjelmaan.

Hasil Pembelajaran:
Di akhir pembelajaran, para pelajar dapat:
        i.            Menentukan ciri sisi empat menggunakan pantulan dan putaran.

Nilai Murni:
Bekerjasama, Berkeyakinan
Alat Bantuan Mengajar:
Buku Teks, Buku Kerja, Lembaran Kerja
Aktiviti:
        i.            Guru menerangkan beberapa contoh kepada pelajar
      ii.            Guru meminta para pelajar untuk melengkapkan latihan yang diberi.
    iii.            Guru meminta beberapa pelajar untuk berkongsi jawapan.
Refleksi:



No comments:

Post a Comment